Jump to content

Playstation 3


kebabkurt
 Share

Recommended Posts

öööuwhmm.... Joo, den hänger sig hela tiden (en kompis har BoXen) när man ser på DVD vilket e väldigt störande... PS2 hänger sig bara ibland (har hänt 3 ggr på 3 år för mig)

Har hänt 1 ggr för mig på 2,5 år.

Men lasern börjar bli utsliten.

Ska köpa PS3 när den kommer.

Redigerad av diarrehampus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 106
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hoppas den har en inbyggd nätverksadapter som den nya PSTwo. Så man slipper punga ut ett öre på online ;) .

Pengarna finns, det enda som hindrar en är dom där sabla vakterna på Sony Developers Company :blink:

Jo, men vi får hoppas att det inte kommer för långt efter xbox2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att ps3 kommer se ut mer som en psx konsoll.

Vit med typ svarta detaljer vilket jag tycker är väldans läckert.

Sen e lådan stor för alla trevliga kraftfulla komponenter.

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20031007/sony02.jpg

Den bilden jag letade efter ;)

Det är Sony's egna bild, vilket gör att den troligtvis kommer se ut som sådan.

Den kommer ju ha dvd-recorder också :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som var den provisoriska namnbeteckningen för ps3 tidigare för något år sedan, ja.

Edit: Sedan vart den ps3 och sedan gav dom psx till skithögen.

PSX var arbetsnamnet på Playstation vid det stadium den fortfarande var en cd-tillsats till SNES. Riktiga PSX är en konsoll och finns I japan, det är en PS2 med inbyggd hdd, möjlighet att splea in från tv, dvd spelare och mycket mer :blink:

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PSX var arbetsnamnet på Playstation vid det stadium den fortfarande var en cd-tillsats till SNES. Riktiga PSX är en konsoll och finns I japan, det är en PS2 med inbyggd hdd, möjlighet att splea in från tv, dvd spelare och mycket mer :blink:

Jasså det var så det var, förbannat att dom släpper konsoller bara i japan. Missförstår ju allt då ^^ :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har för mig att ps3 kommer se ut mer som en psx konsoll.

Vit med typ svarta detaljer vilket jag tycker är väldans läckert.

Sen e lådan stor för alla trevliga kraftfulla komponenter.

http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20031007/sony02.jpg

Jag tycker den är den snyggaste hittils av alla bilder, enkel design.

Men är inte det PS "2.5" som släpptes i Japan för nån månad sen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså det var så det var, förbannat att dom släpper konsoller bara i japan. Missförstår ju allt då ^^ :">

Tja, de räknar den inte riktigt som konsoll utan mer som en mediabox. Man kan göra det mästa på den. Spela PSOne/PS2 spel och DVD filmer bara något av det. Man kan lyssna på MP3, bränna DVD/CD skivor, den har en hårdisk där man kan spara program/filmer från TV för att sedan bränna dem. Sen är det en massa andra grejor med men de minns jag inte.

Den ska släppas i USA och Europa nångång i år men de har tagit bort en massa grejor för att minska priset. T ex MP3 spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp...jag läste i reset att ps3 skulle va 100ggr så krafftfull som ps2 och 10ggr så krafull som dagens bästa spel datorer...och 4ggr så kraftfull som nästa x-box

EDIT: Pga den nyutveckade processorn som kan nå klockfrekvenser över 4  GHz

(Cell kallas det)

Tänkte bara peta in att Xbox 2 kommer ha tre stycken processorer på 3 GHz, sammanlagt 9 GHz alltså :P

Angående X-Box 2 så kommer den inte heta så utan X-Box 360. Vet inte om det beror på styrkan eller att den kommer vara rund eller nåt. De ville inte känna sig underlägsna PS3. X-Box 2 låter ju som en generation bakom PS3.

Är bara ett rykte som säger att den kommer heta Xbox 360, är väldigt säker på att det är fake.

Den kommer inte heller att heta Xenon som många tror, det är bara utvecklingsnamnet. (Det namn dom använder medans dom tillverkar den)

EDIT: Tycker föresten att det är lite småskoj att alla verkar dyrka designen på PSX, men hatar Xboxen för att den är så stor :rolleyes:

Redigerad av Zyber
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...