Jump to content

Här kommer en ny bil


pinner
 Share

Recommended Posts

Guest Kurby
Kanske börjar gå lite väl offtopic. Men ni får väl klaga om ni skulle tycka det. B)

Men det här är väl det bästa jag har att visa. Dock är den nåt år gammalt. Har skillat upp mig rätt mycket sen dess faktiskt.

Skillat upp dig? Det går inte att få det mycket bättre!!

Helvete vad snygg den är ^_^

Men lägger man in den i ett spel så borde det hacka en del?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Riktigt nice Urkas.. Jag bara undrar om du vet om rendrerings och material-teknikerna ser likadana ut i truespace som i 3dsmax? Hur är ditt bästa billack uppbyggd..? kanske är stor skillnad mellan programmen. jag vet inte.. tänkte att jag kunde få lite tips ;)

Hur lång tid tog rendreringen? om du kommer ihåg dvs hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt nice Urkas.. Jag bara undrar om du vet om rendrerings och material-teknikerna ser likadana ut i truespace som i 3dsmax? Hur är ditt bästa billack uppbyggd..? kanske är stor skillnad mellan programmen. jag vet inte.. tänkte att jag kunde få lite tips ;)

Hur lång tid tog rendreringen? om du kommer ihåg dvs hehe

Tack för komplimangerna! :wub:

Men nja, egentligen så har truespace en rätt dålig renderingsmotor. Eller det mesta går ju att göra, men det tar ett år att rendera det bara. Om jag minns rätt så tog det nån timme för den där bilden. Hoppas på att dom fixar bättre renderingsmotor i nästa version.

Men matrialerna är rätt simpla. Man väljer om det ska spegla och sen drar man lite i en grej så man väljer hur mycket det ska speglar typ. Sen har man gjort en billack på ett ungefär. ^_^

Föresten så skulle bilen faktiskt funka i VC. Trodde polycounten låg på uppåt 200k, men jag öppnade bilen och kunde till min förvåning se att det låg på 80k! Visst, det är egentligen lite för mycket, men bilen som Benny_Z visade ligger på 120k eller nåt o det funkar ju. Dock tänker jag inte försöka. :P

Men jag måste be Pinner om ursäkt för att jag har snott hans tråd sådär. Posta gärna lite progress på din bil. Vill ju se fortsättning på den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för komplimangerna! :huh:

Men nja, egentligen så har truespace en rätt dålig renderingsmotor. Eller det mesta går ju att göra, men det tar ett år att rendera det bara. Om jag minns rätt så tog det nån timme för den där bilden. Hoppas på att dom fixar bättre renderingsmotor i nästa version.

Men matrialerna är rätt simpla. Man väljer om det ska spegla och sen drar man lite i en grej så man väljer hur mycket det ska speglar typ. Sen har man gjort en billack på ett ungefär. ;)

Föresten så skulle bilen faktiskt funka i VC. Trodde polycounten låg på uppåt 200k, men jag öppnade bilen och kunde till min förvåning se att det låg på 80k! Visst, det är egentligen lite för mycket, men bilen som Benny_Z visade ligger på 120k eller nåt o det funkar ju. Dock tänker jag inte försöka. :P

Men jag måste be Pinner om ursäkt för att jag har snott hans tråd sådär. Posta gärna lite progress på din bil. Vill ju se fortsättning på den!

Ok! lite mer avancerat i max kanske...

Pinner har du inte provat vad jag sa till dig om billacken eller? Din ser ju helt fuckad ut!

Kan göra en nice bil i 3dsmax om ni vill.. ni får välja vilken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle prova men all min tid sögs up av gt4, så jag har inte suttit med bilen på länge nu och dessutom har jag ett fucking äckligt projekt arbete i skolan så jag har mindre fritid nu än annars också.

MEn du kan ju prova att göra en Daihatsu Midget II dom är så läckra....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ja, projektarbetet blev klart i fredags så jag kunde återvända till bilen, testade runt med material, renderare och fick fram ett någorlunda lyckat resultat så man kan se bättre vad det föreställer ialla fall.

5000 faces med motor är det ni ser på.

Ska försöka börja göra ett par lo-poly hjul som passar till bilen senare.

post-11-1113079930_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska hålla den så orginal som möjligt så motorn fixar jag senare, jag har bestämt mig för att göra två versioner, en lo-polly och en med lite fler pollys

detta är en test bild på den låg polygona versionen, där använder jag ingen smoothing så den blir lite mer kantig och sådär men det sparar in ganska mycket vilket ni kan se. Med tanke på att bara motorn är på 1100 faces.

Som ni kan se finns det vissa normals problem men det fixar jag sen eftersom jag ska göra klart modellen först.

post-11-1113674814_thumb.jpg

Redigerad av pinner
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska hålla den så orginal som möjligt så motorn fixar jag senare, jag har bestämt mig för att göra två versioner, en lo-polly och en med lite fler pollys

detta är en test bild på den låg polygona versionen, där använder jag ingen smoothing så den blir lite mer kantig och sådär men det sparar in ganska mycket vilket ni kan se. Med tanke på att bara motorn är på 1100 faces.

Som ni kan se finns det vissa normals problem men det fixar jag sen eftersom jag ska göra klart modellen först.

Snygg!

men ja tror jag ser ett litet fel?

precis vid framrehjulhuset.. ser ut att vara en liten grej som stiker up där!

men annars väldigt fin :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...