Jump to content

Här kommer en ny bil


pinner
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Så här gör jag mitt bil material:

Börja med ett raytrace material, lägg till en falloff-map som diffuse och ändra översta färgrutan till vilken färg du vill ha på bilen och den undre till helt svart, (255,255,255). Tryck på back knappen och lägg en falloff som reflect också ock ändra bara den övre färgrutan till mörk svart, (15,15,15). Klart.

Som ljussättning kan du ta en skylight, och ändra rendrerare till mental ray och sätta på final gather med min. 0.05 och max till 0.2. Prova dig fram...

Min sida

Redigerad av Toidi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev lite fel där på materialet.

Undre färgrutan i duffuse falloffen ska vara svart (0,0,0 inte 255,255,255 som är vit), dessutom måste du åndra falloff type till fresnel på både diffusen och reflecten. Och till sist vrida upp specularity till 120 och gloss till 60. Klart.

Som ljussättning kan du använda ungefär tre omnis med 0.33 i intensity runt om modellen och rendrera med vanliga scanline, lycka till!

BÖRJA 3dsmaxa! alla

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev lite fel där på materialet.

Undre färgrutan i duffuse falloffen ska vara svart (0,0,0 inte 255,255,255 som är vit), dessutom måste du åndra falloff type till fresnel på både diffusen och reflecten. Och till sist vrida upp specularity till 120 och gloss till 60. Klart.

Som ljussättning kan du använda ungefär tre omnis med 0.33 i intensity runt om modellen och rendrera med vanliga scanline, lycka till!

BÖRJA 3dsmaxa! alla! SKit i vice city och börja med seriös bilmodelering

kolla in smcars.net/forum på carerra tråden som är ungefär 17 sidor, den e nice... mycket mer nice än alla skit zmod bilar. Dessutom är det inte så svårt heller! gör som jag och pinner, börja 3dsmaxa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrev lite fel där på materialet.

Undre färgrutan i duffuse falloffen ska vara svart (0,0,0 inte 255,255,255 som är vit), dessutom måste du åndra falloff type till fresnel på både diffusen och reflecten. Och till sist vrida upp specularity till 120 och gloss till 60. Klart.

Som ljussättning kan du använda ungefär tre omnis med 0.33 i intensity runt om modellen och rendrera med vanliga scanline, lycka till!

BÖRJA 3dsmaxa! alla! SKit i vice city och börja med seriös bilmodelering

kolla in smcars.net/forum på carerra tråden som är ungefär 17 sidor, den e nice... mycket mer nice än alla skit zmod bilar. Dessutom är det inte så svårt heller! gör som jag och pinner, börja 3dsmaxa!

Själv tycker jag att 3dsmax är för svårt. Därför använder jag Truespace istället.

Men sen är det väl ändå rätt skoj att göra egna bilar o trycka in i spelet? Tycker iaf jag. Iofs var det ett tag sen jag gjorde högpolygon-bilar. Har gjort en herrans massa lågpolygonbilar sen dess och har lärt mig en del. Kanske ska försöka mig på en ny högpolygon-grej.

Men men, båda två är lika roliga säger jag.

Benny_Z: Är inte det den där bilen som har en polycount på drygt 100k?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Truespace, har aldrig hört talas om det förut?...

Har du nån sida  med alla dina bilar Urkas?

Kanske börjar gå lite väl offtopic. Men ni får väl klaga om ni skulle tycka det. ^_^

Men det här är väl det bästa jag har att visa. Dock är den nåt år gammalt. Har skillat upp mig rätt mycket sen dess faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det där en modell?

Nej seriöst, är det det? ^_^

Den är gjord i datorn. B)

Skulle kunna visa en wireframe, men jag orkar inte fixa.

Kaboom: För spel, jajjamensan! Lär ligger på runt 200-300000 skulle jag gissa på. Men för att rendera en fin bild så duger det fin fint. För det var det jag ville visa Toidi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...