Jump to content

Vad är det för fel? :'(


Sikorka
 Share

Recommended Posts

Error Caused By A Device Driver

Thank you for submitting an error report. Microsoft is unable to specifically determine what caused the problem you reported. To troubleshoot the problem, please see the information below.

Analysis

A device driver installed on your system caused the problem; however, we cannot determine the precise cause. Depending on which situation is applicable to you, please do one of the following:

* If this problem occurred after you installed a new hardware device on your system, the problem might be caused by the driver for the device. If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance.

* Some software, such as firewall and anti-virus software, also installs drivers. If this problem occurred after you installed new software, the software might have installed a driver that caused the problem. If you know the manufacturer of the software, contact the manufacturer's product support service for assistance.

* If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service.

* Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update website. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update.

* For information about Microsoft support options, visit Microsoft Product Support Services.

Additional Technical Information

* How to Troubleshoot Hardware and Software Driver Problems in Windows XP (Q322205)

Microsoft is interested in your opinions about Windows Error Reporting so that we can continue to serve you better. Please take a few minutes to complete the following anonymous survey.

GoTake Survey

You can track this error report by clicking the Track this error report link. If you choose to track your error report, you will be notified of resolutions to this problem as they are identified.

GoTrack this error report

Usch är dett Jordes undergång??

Vad betyder detta? Är inte så bra på engleska :wub:

det kom upp att det hade hännt nåt alvaligt fel i datorn och jag känner mig lite nere nu och + att jag suger på engleska, så snälla kan inte nån hjälpa mig?

Det har nyligen hänt en massa konstika saker med min dator:

1: I mitt skrivbord hadde nån varit och rört om en massa!

2: Outlock express Har försvunnut så jag kan inte kolla min E-post.

3: ett allvaligt fel har inträffat bla bla.

4: det gamla goda Paint har försvunnit...

Snälla svara! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man inte bara reparera eller installera om Windows?

Kanske inte världens bästa svar men förrut så blev bilden helt svart typ på min dator och då skulle jag installera om windows(för första gången då) Fast då råkade jag reparera den då fanns alla saker kvar men det svarta hade försvunnit! Jag skulle iallafall installera om windows! Sorry om jag missade något orkade inte läsa allt, då syftar jag på te.x: Säg inte installera om windows! *edit* Ace var förre med typ samma svar :D ......

Redigerad av ZliPp
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är förmodligen en drivrutin som orsakar felet. Försök att uppdatera dina drivrutiner, oftast är det grafikkortets eller ljudkortets drivrutiner som spökar.

Fungerar det inte så testa att avaktivera misstänkta enheter, typ ljudkort, för att hitta felet.

Har du fortfarande inte hittat något så kan det vara ett program. Har du kanske installerat några nya program nyss? Säkerhetsprogram kan ofta skapa problem istället för att fixa dem.

Men eftersom att du säger att andra mystiska saker har hänt så kanske du vore skaffa just ett säkerhetsprogram, typ ett antivirus. Ta gärna en titt i Skribbs utmärkta tråd om du tror att dem kan bero på virus eller annat otyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är förmodligen en drivrutin som orsakar felet. Försök att uppdatera dina drivrutiner, oftast är det grafikkortets eller ljudkortets drivrutiner som spökar.

Fungerar det inte så testa att avaktivera misstänkta enheter, typ ljudkort, för att hitta felet.

Har du fortfarande inte hittat något så kan det vara ett program. Har du kanske installerat några nya program nyss? Säkerhetsprogram kan ofta skapa problem istället för att fixa dem.

Och det tror du jag kan?? :D Jag är rättså usel på datorer men jag känner en som kan göra det åt mig! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det tror du jag kan?? :D Jag är rättså usel på datorer men jag känner en som kan göra det åt mig! ;)

Drivrutiner till ditt grafikkort hittar du på någon av dessa två sidor (om du inte har något udda kort :) ):

Nvida Driver Page - Om du har ett kort från Nvidia, t.ex GeForce.

ATI Drivers and Software - Om du har ett kort från ATI, t.ex RADEON.

Drivrutiner till ljudkort från Creative finns här om du har ett sådant men har du en integrerat ljudenhet så vet jag då inte var du kan hitta det.

Creative Support

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte vad jag har för grafik kort...

Vilken länk ska jag trycka på?, och sen?, och sen?, och sen?, och sen?

Jag suger på datorer....

vet ni hur man kan fixa tillbaks Paint på min dator.... För den har försvunnit så.. :D

Högerklicka på skrivbordet-->Egenskaper-->Inställningar-->Avancerat-->Bildskärmskort.

Skriv vad som står där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Korttyp

RADEON 9600 SERIES

Kretstyp:RADEON 9600 Series AGP (0x4150)

Dac-typ:Internal DAC(500MHz)

Minnesstorlek:128MB

Kortsträng:RADEON 9600 SERIES

BIOS-information:BK-AMI VER008.011.006.000

Nån som har en aning om vad det betyder...? (w00t)

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...