Jump to content

Urban Exploration


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Den där tunneln som "Nicke" och "Jonne" eller va dom hette gick i recis efter att man träffat dom är gasnka rolig att knalla runt i, en polare blev nästan överkörd av ett gods tåg på andra änden :huh:

Edit: Som vanligt när det gäller sånna här saker uttalar reportrarna fel, Det jag störde mig mest på va "Ackaja templet" som egentligen heter "Akay - templet" (Utalas Äjkäj) <_<

Redigerad av HemuleN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länka till medecin grejen och obduktions grejen <_<

Med tanke på att det var ett TV program kan det nog bli svårt (:!!!:)

Däremot kan jag säga att det var två töntiga wannabe Klottrare/Ue:are som gick runt i en nerlagd medecin fabrik så fick man se lite när dom gick runt där o hittade gammla pärmar och lite annat, derämt va obduktions stället lite coolare, två engelsmän som vet ad dom håller på med som hadde fått tips om en nerlagd bank, men som visade sig vara en obdusktins sal komplett med blodrester och annat najs som hör till ;)

"T" och "Leo" var oxå coola, "T" vet vad han håller på med och är mycket erfaren och "Leo" vågade ta ansvar för vad han håller på med och döljer inte anisiktet och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodu, fast inte vågat och inte vågat, snarare att jag vart på väg nånstans när jag sett den eller inte har lust just då, men allvarligt, det är bara att gå igenom stan mitt på dan och kolla bakom galler och sånt o se om man hittar nåt intresant ;)

Det är en STOR skillnad mellan att kolla genom galler och att utforska ett övergivet sjukhus! (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En km från mig finns en fabrik som la ner på 40-talet efter att ägaren dumpat oljefat i ljungan och nåt homo stängde fabriken. hursomhelst så är det en byggnad en liten bit utanför som används som lager fortfarande, men själva fabriken och maskinerna som användes står kvar där.

vad jag vet så är det ingen djävul som varit in i fabriken för låset är igensatt av rost (hänglås från typ 60-talet) och inget förnster är öppet. iallafall så har jag och en powlare glott in genon fönstret. gröna gamla maskiner och gamla gaffettruckar som bara står och har fuktskadats.

kanske ska gå in och provstarta de gamla bensin truckarna (antagligen bensin, 40-tal ya know) nån gång om jag orkar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urk, har inte sett det där programmet än. Men jag ska göra det. Fast det SUGER rejält att dom gjorde ett sånt här program. Håller själv på en del med UE. En av mina kompisar som jag brukar UE:a med var tillomed erbjuden att vara med i den där dokumentären. Men han avböjde av en speciell anledning. Just den anledningen att dom gör en dokumentär. Får folk veta om den här företelsen så kommer dom låsa fler ställen och då har vi inget att göra.

Vi vill alltså helst inte att det ska synas nånting alls om UE. För om nån inom lagens långa arm får reda på att nån har tagit sig in på ett ställe så låses det direkt. Som för några veckor sen när vi hade varit nere på ett ställe i stan. När vi klättrar upp ur brunslocket så åker en securitasbil förbi. Fast han gör ingenting. Dock nästa gång vi kommer dit så är skiten igensvetsad. Inte speciellt skoj.

För övrigt så är Pharmacia som dom var inne på inte så spännande. En av dom sämre ställena jag varit på. Det enda roliga vad taket, där man kunde se riktigt långt ut över stan.

Nä tack jag vet söderby, där finns ett STOOOOORT nerlagt mentalsjukhus. Jävligt tufft är det. Synd bara att dom bygger lägenheter där nu. :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Urk, har inte sett det där programmet än. Men jag ska göra det. Fast det SUGER rejält att dom gjorde ett sånt här program. Håller själv på en del med UE. En av mina kompisar som jag brukar UE:a med var tillomed erbjuden att vara med i den där dokumentären. Men han avböjde av en speciell anledning. Just den anledningen att dom gör en dokumentär. Får folk veta om den här företelsen så kommer dom låsa fler ställen och då har vi inget att göra.

Vi vill alltså helst inte att det ska synas nånting alls om UE. För om nån inom lagens långa arm får reda på att nån har tagit sig in på ett ställe så låses det direkt. Som för några veckor sen när vi hade varit nere på ett ställe i stan. När vi klättrar upp ur brunslocket så åker en securitasbil förbi. Fast han gör ingenting. Dock nästa gång vi kommer dit så är skiten igensvetsad. Inte speciellt skoj.

W0rd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...