Jump to content

Directx 9.0


Pain To ThE MaX
 Share

Recommended Posts

Den DX9 som finns på hemsidan nu....är det final versionen eller är det bara ett beta. Det står att man inte kan ta bort efter att man har installerat men försvinner det inte om man bara installerar om XP? Jag har laddat ner det men inte riktigt vågat installera det.

Jag laddade ner demot men när jag ska starta och dubbelklickar på ikonen så händer ingnting. Musen blir till en mus med timglas men sen försvinner det. Min dator: Amd 1.2 GHZ GeForce 2 ULTRA 512mb RAM

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Microsoft har släppt den färdiga versionen av directx 9.0 och den vore säker att installera...

Se bara till att du inte har nån beta eller nått.

Jag och för att vara på den säkraste sidan kan man ju alltid vänta på att nästa nummer av vilken PC tidning som hellst släpps(Eller Februari numret).....den lär vara med där!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

när ja ska starta splinter cell demo så kommer laddnings scenen upp och sen står de:

General protection fault!

History: RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FCameraSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

:D:o:P

*edit* nu har ja åxå installerat directX 9.0 men de funkar inte! *edit*

Redigerad av eightball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

när ja ska starta splinter cell demo så kommer laddnings scenen upp och sen står de:

General protection fault!

History: RenderLevel <- FLevelSceneNode::Render <- FCameraSceneNode::Render <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

:D;);)

*edit* nu har ja åxå installerat directX 9.0 men de funkar inte! *edit*

Men det där är ett väldigt vanligt problem. Gör så här:

1. Öppna splintercell.ini filen som ligger i system mappen.

2. Sen ska du leta efter något där det står upplösning...Asså i ini filen kommer det att stå en massa saker men någon stans(ganska högt upp) så står det ********Y=640

********X=480

********Y=640

********X=480

3. Du ska ändra de till 800 och 600... Y=800 och X=600

4. Om det inte fungerar så ändra de till 1024 och 768

5 Titta i forumet (www.splintercell.com) och leta efter svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...