Jump to content

Kuggfråga: Spel och reklam


Arman
 Share

Recommended Posts

Exempel: Need For Speed Underground 1 & 2

Fördel: Det som är bra är ju att spelet känns mer realistiskt ut med reklamerna som Burger King och BBS...

Nackdel: Electronic Arts (skaparna av spelet) döljer kanske deras amatörsida med att få en hög summa pengar av företagen...

Detta har jag undrat lite sedan det första spelet kom... vad tror ni är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom jag är en spelfanatiker så tycker jag att det är helt ok att företagen gör reklam för sina spel. Men då vill man att reklamerna ska berätta om spelets features och inget annat.

Tror du har missuppfattat det hela, eller så har jag gjort det. Arman pratar om ifall man tycker att det är bra om spel innehåller riktigt reklam eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kuggfråga är en förrädisk fråga som lurar en att svara fel. Ofta är det till synes uppenbara svaret inte rätt, utan lösningen är mer intrikat, eller alternativt så enkel att man förbiser den. En annan vanlig sorts kuggfråga är typen då man lätt missuppfattar frågeställningen för en annan, eftersom frågan är designad så man måste "klyva hårstrån" för att förstå den rätt. Vanlig orsak till att man kuggar på tentor och prov.

Huh?

As for the question:

Stör mig inte på reklam i spel. Eller jo. Om jag spelar rollspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reklam går an så länge den är sann. Alltså man visar inga bilder som inte finns med i spelet och så. Där kan fodrallen på många spel vara tråkiga. Tex på baksidan så kan man ha jättestor armé (strategi spel) men i själva verket kan man inte det eftersom bilderna kommer från filmer i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...