Jump to content

Militärövningar!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Är det nån annan som har militärövningar i närheten av sitt hem? Livgardets Stadsskytte-kompani har övningar i några rivningsfärdiga lägenhetshus bara några hundra meter från där jag bor! :) När jag cykla förbi förut sköt dom som fan!! Höll på att ramla av cykeln! :blink: Sen stalde jag mig och kolla på lite. Stog bara några meter ifrån en bandvagn när den avfyra sin kulspruta! Det kom till och med flammor! -_-

http://www.livgardet.mil.se/index.php?c=news&id=26187

Nån annan som haft liknande händelser i närheten? Har ni några speciella grejer att berätta om det? Gör det i den här tråden isf...

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 40
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Vi satt i klass rummet och nörda när inte läraren var där. så kollade en polare ut genom rutan och skrek SHIT dom har maskingevär där ute till oss, trodde helt klart att han skämta men tro på fan så stog en hel armé utanför, (dock lumpare)

Nästan lika häftigt som när vi hade en cirkus utanför mitt klassrum, Zebror och elefanter gick runt fritt :huh:

ok on topic, det enda som jag sett inom militär väg var en enorm pansarvagn som var lastad på en långtradare som helt oväntad körde förbi mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi satt i klass rummet och nörda när inte läraren var där. så kollade en polare ut genom rutan och skrek SHIT dom har maskingevär där ute till oss, trodde helt klart att han skämta men tro på fan så stog en hel armé utanför, (dock lumpare)

Han måste ju vara smått pantad (Ursäkta ordvalet men seriöst.) om han trodde dem var åt er lmfao! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jacker: HAha ne.. eller jag minns inte... :huh: Men jag kanske var lite blyg... :">

Ojustja... Så har vi nå't Stor jäkkla ciment bunker typ 2 meter utanför våran tomt... Militären förvarar nå't där... Vet inte säkert var det är där inne men det går inte bryta sig in utan smällare.... B)

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Är det nån annan som har militärövningar i närheten av sitt hem? Livgardets Stadsskytte-kompani har övningar i några rivningsfärdiga lägenhetshus bara några hundra meter från där jag bor! (w00t) När jag cykla förbi förut sköt dom som fan!! Höll på att ramla av cykeln! :ermm: Sen stalde jag mig och kolla på lite. Stog bara några meter ifrån en bandvagn när den avfyra sin kulspruta! Det kom till och med flammor! :P

http://www.livgardet.mil.se/index.php?c=news&id=26187

Nån annan som haft liknande händelser i närheten? Har ni några speciella grejer att berätta om det? Gör det i den här tråden isf...

Hhahaha ni ska veta att det iaf är jävligt skoj att panga inne i stan... =P

Sverige har förövrigt denna arsenal med pansarfordon:

* Stridsvagn 121 och 122 (160st+120st)

* Stridsfordon 90 (509st)

* Pbv302 (647st)

* Pbv401 (610st)

* Pbv501 (350st i matriel reserven)

* Pansarterrängbil 180,202&203 (~200st)

så lite pansar har vi iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hhahaha ni ska veta att det iaf är jävligt skoj att panga inne i stan... =P

Sverige har förövrigt denna arsenal med pansarfordon:

* Stridsvagn 121 och 122 (160st+120st)

* Stridsfordon 90 (509st)

* Pbv302 (647st)

* Pbv401 (610st)

* Pbv501 (350st i matriel reserven)

* Pansarterrängbil 180,202&203 (~200st)

så lite pansar har vi iaf...

Va?! Var du där och öva? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...