Jump to content

Mafia


Ante89
 Share

Recommended Posts

Jag tycker att Mafia är världens bästa spel B) Inget annat spel har fått min uppmärksammhet som Mafia ^_^ Stämmningen, Storyn, Karaktärerna. Jag började nästan gråta när det tog slut :'( Tror ni att man kommer att spela som tommy i Mafia 2? Vill inte avslöja för dem som inte klarat det än men ni andra vet av vilken anledning :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ligger på sista "bossen" men jag kan inte klara den...han skjuter ner mig från andra sidan...kan någon säga det enklaste sättet att skjuta huvudet av honom.

Sula en granat i ensiktet på honom när han laddar om vapnet, kuta sedan fram till honom och sätt ett par magasin i honom innan han hinner resa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man verkligen kasta granaten så långt.

Jo. Som du vet så cirkulerar han runt i rummet i takt med att man själv flyttar sig. Han står alltså i stort sett alltid mitt emot en själv, i andra änden av rummet. Om man flyttar sig till nästa "fönster" åt valfritt håll, kör upp huvudet lite försiktigt iblad och låter honom skjuta ut sit magasin, kan man resa sig upp och kasta en granat till honom medans han laddar om, samtidigt som han inte hinnar flytta sig till nästa "fönster", utan står ett "fönster" närmre dig än han borde. Aja, dåligt förklarat...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo. Som du vet så cirkulerar han runt i rummet i takt med att man själv flyttar sig. Han står alltså i stort sett alltid mitt emot en själv, i andra änden av rummet. Om man flyttar sig till nästa "fönster" åt valfritt håll, kör upp huvudet lite försiktigt iblad och låter honom skjuta ut sit magasin, kan man resa sig upp och kasta en granat till honom medans han laddar om, samtidigt som han inte hinnar flytta sig till nästa "fönster", utan står ett "fönster" närmre dig än han borde. Aja, dåligt förklarat...

Du menar allstå att först och främst så rör sig han i samma takt som man själv gör, men medans han laddar om kan han inte flytta på sig?

Detta leder givetvis till att du kan röra dig närmare honom och kasta din handgranat!?

Förstod jag det rätt?

Redigerad av Kurby
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar allstå att först och främst så rör sig han i samma takt som man själv gör, men medans han laddar om kan han inte flytta på sig?

Detta leder givetvis till att du kan röra dig närmare honom och kasta din handgranat!?

Förstod jag det rätt?

Japp, eller set ser ut som om han rör sig i samma takt som en själv, men bara för att man inte ska kunna spriga ifatt honom så springer han själv med en rasande fart, vilket man märker efter att man kastat en granat på honom, sprungit fram till honom efter att han ramlat omkull av granaten, och låter bli att skjuta. För om man låter bli att skjuta honom när man är nära honom så tror jag att han bara springer iväg, medans jag har för mig att han stannar om man börjar skjuta på honom. Och, ja, du förstod det rätt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Plz! I egenskap av Maifa dyrkare och älskare, så säger jag bara: Jämnför vapnen i Maifia och Gta 3 och framåt, medans gta vapnen känns som ärtbössor i ljud och känsla känns mafias vapnen som tunga och solida. plus att mafia är 10 000 gånger mer solidt än gta serien. om du krashar en bil i gta så ramlar hela kofångaren av, om du gör det i mafia blir den bara lite knycklad som knappt syns. Mafia härskar Gta 3 och framåt Brutalt :huh: tack för mig -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...