Jump to content

~Hur ni skulle göra GTA Online~


Terrorysta
 Share

Recommended Posts

Ja...har inte haft dator på ett par veckor så då har jag istället spelat mkt gta på mitt ps2 och jag har även funderat på hur man skulle göra i kommande gta spel, som nog blir online.

Så här är min fråga: hur tror NI att det kommer att funka, t.ex. ska alla styra en egen liten karaktär i en jätte stad eller ska alla vara i en stad för sig och tävla om högsta poängen?

Min idé (som många andra också säkert också tänker på) är att man kör runt i t.ex SA och så har du ett antal andra spelare kanske 3 pers eller så, sen ska ni bara köra death match.

Så låt höra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja...har inte haft dator på ett par veckor så då har jag istället spelat mkt gta på mitt ps2 och jag har även funderat på hur man skulle göra i kommande gta spel, som nog blir online.

Så här är min fråga: hur tror NI att det kommer att funka, t.ex. ska alla styra en egen liten karaktär i en jätte stad eller ska alla vara i en stad för sig och tävla om högsta poängen?

Min idé (som många andra också säkert också tänker på) är att man kör runt i t.ex SA och så har du ett antal andra spelare kanske 3 pers eller så, sen ska ni bara köra death match.

Så låt höra :rolleyes:

Det skulle varit roligt, Det måste också finnas vanligt folk :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vore grymt om man styrde sin egen gubbe i en storstad och att det var online. Men det skulle vara svårt att få pengar och vapen skulle vara väldigt dyra så att inte alla skulle springa omkring och vara galna men man skulle kunna lägga in sina vapen i sitt hem (som man kan köpa av NPCs och andra spelare) så att man sparade de till ett annat tilfälle.

Man skulle också kunna jobba på vanliga jobb som tex kassör/ska köpa sina kläder och gifta sig och massa sånt krafs. Skaffa/gå med i gäng skulle också finnas med. Man skulle få välja om man skulle vara ghetto, mafia, polis mm. Ta över andras områden/hus/yachter skule vara en rolig grej, tänk er sista uppdraget i VC fast alla var styrda av människor. Man kunde ju också mörda sin egen chef för att ta över gänget och skylla på det rivalisernade gänget så att det blev stort bråk.

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vore grymt om man styrde sin egen gubbe i en storstad och att det var online. Men det skulle vara svårt att få pengar och vapen skulle vara väldigt dyra så att inte alla skulle springa omkring och vara galna men man skulle kunna lägga in sina vapen i sitt hem (som man kan köpa av NPCs och andra spelare) så att man sparade de till ett annat tilfälle.

Man skulle också kunna jobba på vanliga jobb som tex kassör/ska köpa sina kläder och gifta sig och massa sånt krafs. Skaffa/gå med i gäng skulle också finnas med. Man skulle få välja om man skulle vara ghetto, mafia, polis mm. Ta över andras områden/hus/yachter skule vara en rolig grej, tänk er sista uppdraget i VC fast alla var styrda av människor. Man kunde ju också mörda sin egen chef för att ta över gänget och skylla på det rivalisernade gänget så att det blev stort bråk.

:rolleyes:

Så har jag tänkt mig det också, men man borde inte kunna ta över andras hus. ett safe house ska vara säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att man först får skapa sin gubbe. Till exempel välja mellan kille, tjej. Hårtyp och färg. Tröja och färg osv. Så placeras man i en liten stad, där man får välja ALLT man vill göra. Skapa gäng eller joina gäng. Bli en liten gangstah eller stor maffia-boss. Söka ett safe-house/hideout åt sitt gäng.

Valmöjligheter...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Mina kompisar säger att det kommer vara som World of warcraft ungefär , ganska mycket större mapar också..Men man kommer få uppdrag genom mobiltelefonen som man kan köpa på nått ställe som sägs vara omöjligt och hitta eller så dödar man dom med mobiltelefon..d säger mina polare att d kommer vara så ungefär..

och man kan skaffa familj och gäng också sa dom..men det ska finnas gömställen för sitt gäng..när man skapar gäng så kommer det fram som såna här hus grejjer så man kan köpa ett hus fast man använder det som ett gömställe till sitt gäng..(det ska finnas tunnelbana också) läste d på nån gta hemsida

Tävling : Modda en bil/moddat (snyggast/bäst vinner)|Pris : 100 kr|Antal när vi drar igång tävlingen :10| Personer med i tävlingen nu : 3 st! Sidlänk http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=25286

Redigerad av Shotmans
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...