Jump to content

Gran Turismo 4


putte_tutte
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 531
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Foxtrot, du kanske är med van med fysiken i tex NFS serien, I GT4 har dom sammlat den riktiga fysik från alla bilar, lär dig att bromsa.

Bra sagt! NFS är 2much arcade medans GT4 är det närmaste man kan komma verkligheten.. Spela det mera och lär dig köra bättre så får du se vad kul spelet blir sedan.. Vill du va bättre i svängarna kan du ju alltid sänka bilen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra sagt! NFS är 2much arcade medans GT4 är det närmaste man kan komma verkligheten.. Spela det mera och lär dig köra bättre så får du se vad kul spelet blir sedan.. Vill du va bättre i svängarna kan du ju alltid sänka bilen...

...eller lägg till lite mera camber.

...eller lägg till downforce med hjälp av vingen.

...eller ta bort TSC/ASM.

:o Om du vet vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är a-spec respektive b-spec?

I A-Spec kör du själv racet, I B-Spec så låter du en dataspelare köra för dig. I B-Spec så väljer du hur aggressivt den ska köra och när han ska gå i depån eller köra förbi någon. En annan bra möjlighet i B-Spec är att du kan speeda på loppet så att det går treddubbelt så fort, en funktion som används fliting i endurance loppen. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I A-Spec kör du själv racet, I B-Spec så låter du en dataspelare köra för dig. I B-Spec så väljer du hur aggressivt den ska köra och när han ska gå i depån eller köra förbi någon. En annan bra möjlighet i B-Spec är att du kan speeda på loppet så att det går treddubbelt så fort, en funktion som används fliting i endurance loppen. ^_^

Det där med B-spec låter fint =D.

Kommer ihår när jag körde de långa loppen i gt3. Det var jobbigt även fast det bara var en timme.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Foxtrot, du kanske är med van med fysiken i tex NFS serien, I GT4 har dom sammlat den riktiga fysik från alla bilar, lär dig att bromsa.

Jag brukar spela spel som Flatout, Toca serien, Juiced.

Men blev grymt besviken på detta.

btw så menade jag att jag inte viste hur man ändrade färg på bilen.

Och så brukar man kunna ligga i 50 när man tar in i en kurva.

OCH den som frågade om jag hade kört bil nån gång så kan jag svara såhär, Ja det har jag, men aldrig på trafikerade väggar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...