Jump to content

Film!


Arman
 Share

Recommended Posts

Film2005logo_313540_0.jpg

Inledning: Ja, det är sant... för tre år sedan hade den första delen av Peter Jacksons Sagan om Ringen-trilogi, premiär och det blev en stor succé. Så stor att den toppade alla listor av dem bästa filmerna genom tiderna. På lördag visar TV4 stolt Sagan om Ringen - Härskarringen (eller Sagan om Ringens Brödraskap som den kan heta jämfört med dem andra filmerna)... räkna med höga TV-tittare hos TV4 på lördag!

@@@@@@@@@@ = Magnifik!

@@@@@@@@@@ = Mycket bra

@@@@@@@@@@ = Godkänd

@@@@@@@@@@ = Mycket dålig

@@@@@@@@@@ = Usel

LÖRDAG 27 NOVEMBER

filmforcemeeting_313540_1.jpg

Sagan om Ringen - Härskarringen

Org. titel: The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

Alt. titel: Sagan om Ringens Brödraskap

Regissör: Peter Jackson

Utgivningsår: 2001

Genre: Äventyr, Fantasy

Produktionsland: Nya Zeeland, USA

Skådespelare: Ian McKellen, Ian Holm, Cate Blanchett, Liv Tyler, Viggo Mortensen, Christopher Lee, Elijah Wood, Sean Astin, Sean Bean, Hugo Weaving, John Rhys-Davies, Billy Boyd, Dominic Monaghan, Orlando Bloom med flera...

Fakta: I den första delen av berättelsen får den unge hoben Frodo Bagger ärva en ring av sin släkting Bilbo. Men det är inte vilken ring som helst - det är Den enda ringen, och den ger fullständig makt åt bäraren. Det är därför Sauron, herren av Mordor, vill komma åt den för att med dess hjälp kunna styra över hela Midgård och göra invånarna till sina slavar. Tillsammans med en skara trogna vänner - Brödraskapet bestående av hober, människor, en trollkarl, en dvärg och en alv - måste Frodo föra Ringen genom Midgård till Domedagsberget där den en gång smiddes och förstöra den för alltid...

Längd: 178 min

Tid: 19.30

Kanal: TV4

Sammanfattning: @@@@@@@@@@ - Detta är en mycket bra film! Jag är faktiskt inte så värst fascinerad av fantasy-filmer men Sagan om Ringen är en film man måste se...

Trailer: IMDb

Recension: Aftonbladet

Bilder:

04stor_313540_2.jpg

026stor_313540_3.jpg

08stor_313540_4.jpg

018stor_313540_5.jpg

------------------------------------------------------------------------------

Slutord: Tänker ta lite paus med Film! framöver och börja jobba med ett Film!-program som tipsar genom ett enkelt klick. Men det betyder inte att jag kommer att lägga ner de vanliga Film!-topicarna, utan jag tänker fortsätta med nya förbättringar mm. Ha en bra filmstund önskar Film!

För att skriva ut Film!-sidan i utskriftsformat så kan du klicka på Print This Topic lite längre upp!

Har du frågor eller synpunkter, till och med tips? Kontakta mig då på jayleno88@hotmail.com

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir fan gråtfärdig av dina resesioner :'( . Alltid lika bra :lol: . Var det inte typ Knut Agnered som stämde 4an för att dom gjort pauser i typ "nåthajen"? Eftersom Knutan gjort filmen och så...

Dom MÅSTE ju göra pauser annars kan dom ju inte köpa in filmer och serier men dom behöver väll inte ha 7miljarder pauser...

Tänk er en kanal utan pauser är en kanal utan bra saker... Väll?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det kan jag inte... men många filmer har ju även andra syften.. som t.ex. att få folk att skratta eller vad som helst...

Ja, men det blir väl pengar av det? :P

Men, jag kan förstå att LOTR-filmerna kan verka tråkiga, men det är dom inte... bara man hänger med... Om du inte har sett filmerna så rekommenderar jag att du gör det... ;)

Topp3: ;) Men det är ju en dokumentär... ;)

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topp3: :P Men det är ju en dokumentär... ;)

Fortfarande en film...

Some Kind of Monster är också en dokumentär, den gjordes enbart för pengarna!!

Men men, strunt i det då. Kan inte klara det här, jag går och hänger mig i ett kafferep. Eller en generalrep. Strunt samma. :'(

Måhända att detta inlägg är burkskinka som Funnylin, eller spam på vanligt forumspråk, men någon gång har man faktiskt rätt att inte vara helt seriös. Jag ska härmed reservera mig mot väldigt onöda inlägg liknande detta, och skärpa till mig en aning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...