Jump to content

Grafikkort


Tedfallkv
 Share

Recommended Posts

såg ett test mellan 6800LE och Ati 9800 pro/xt. De var ungefär lika snabba, fast jag tror att 6800LE var lite vassare i vissa spel. Men såvitt jag vet kostar 6800LE en femhundring mer än 9800pro. Men vad har du för dator? Cpu, RAM (incl. hastighet)?

Jag har

AMD Athlon XP 2800+ (Klockad till XP 3200+)

512MB Ram PC2700 (333)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

såg ett test mellan 6800LE och Ati 9800 pro/xt. De var ungefär lika snabba, fast jag tror att 6800LE var lite vassare i vissa spel. Men såvitt jag vet kostar 6800LE en femhundring mer än 9800pro. Men vad har du för dator? Cpu, RAM (incl. hastighet)?

Njaa, beror på.

Kolla denna, bara att kolla var de är billigast, fast ibland är det inte bäst att köpa billigast :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har

AMD Athlon XP 2800+ (Klockad till XP 3200+)

512MB Ram PC2700 (333)

men då är det kanske ett 6800LE du vill ha. Men jag vet inte om man vågar lita på LE/SE/XT(på nvidia då) kort. MEn skulle jag vara du skulle ag ta ett 9800PRO för 1800kr. Det är billigt och ett "säkert val". Det kan 6800LE också vara men jag hittar fortfarande inte en lika billig som 9800. Var bara säker att du köper 9800PRO och inte bara 9800.

EDIT: Kolla in benchmarks här: http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/index0410.html

Du får bestämma om 6800LE är värt de extra kronorna. Tycker nästan du borde köpa 6800LE, sedan försöka låsa upp pipelines och kanske överklocka.. Så mycket prestanda :(

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...