Jump to content

GTA-Spelförbud


danil89
 Share

Har ni blivit tillsagda av era föräldrar att ni inte får spela GTA-spel?  

104 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag har nyss blivit tillsagd av mina föräldrar att jag och min lillebror kör gta-spel, vi är båda under åldersgränsen.

Jag har haft GTA-spel i flera år men de har inte sagt något förrän nu, kanske därför att det går en debatt i media just nu.

Jag har inte slutat att spela och det tänker jag inte göra heller, skadan är redan skedd i så fall. Jag har ju kört GTA-spel i flera år, men min lillebror ska jag nog säga till. Han är lite för liten och oskyldig, jag blev arg på honom när han satt och spelade mafia så jag såg till att han stängde av. Mafia tycker jag är grymmare än GTA-spelen iallafall Vice City. Det tillåter jag nog min lillebror att köra, men inte för mycket. Han är 11 för er som undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyss blivit tillsagd av mina föräldrar att jag och min lillebror kör gta-spel, vi är båda under åldersgränsen.

Jag har haft GTA-spel i flera år men de har inte sagt något förrän nu, kanske därför att det går en debatt i media just nu.

Jag har inte slutat att spela och det tänker jag inte göra heller, skadan är redan skedd i så fall. Jag har ju kört GTA-spel i flera år, men min lillebror ska jag nog säga till. Han är lite för liten och oskyldig, jag blev arg på honom när han satt och spelade mafia så jag såg till att han stängde av. Mafia tycker jag är grymmare än GTA-spelen iallafall Vice City. Det tillåter jag nog min lillebror att köra, men inte för mycket. Han är 11 för er som undrar.

MAFIA är snällt!

men annars så har jag berättat ibland vad mina spel går ut på och förklarat att jag inte tror jag blir påverkad, o då förstår de! ;P(w00t)(w00t)

OBS! jag är inte under åldersgränsen, för den finns inte, bara åldersrekommendationen. Och den e jag under! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ha! min kusin var 6-7 när han började spela Vice City ;) på sin storebrors PS2. min pappa var tveksam till SA, men jag lät mamma (som inte var så insatt) köpa det åt mig på internet, och nu klagar de inte, trots att de vet att det är våldsamt. jag körde med argument om att det inte är värre än Mafia. för det är det väl inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mina föräldrar bryr sig inte för de vet att jag inte går ut och skjuter massa folk bara för att jag spelat ett våldsammt dataspel. De som gör sånt är psykopater och skulle gjort en liknande sak för eller senare. de föräldrar som förbjuder sina barn att spela tex gta är bara naiva.

Att bli påvärkad behöver inte betyda att man går ut och skjuter folk, snarare att man får en vrickad världsbild, mer tolerant för våld.

Själv så får jag spela det, även fast dom vet vad det går ut på. Men om dom skulle märka att jag blev påvärkad så skulle dom ju säga till, absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, faaan. Jag brukar skämta med mina föräldrar om åldersrekommendationen.

-"Nu ska jag gå och spela det heeemska (ironisk) spelet!"

-"Men jag har tagit bort det"

-"Varför dåå?"

-"Du är ju för liten"

Men när jag går till spelet ligger skivan där. :ermm:

Började spela GTA jättetidigt, kunde inte engelska då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...