Jump to content

Spelkänsla?


jeppan
 Share

Recommended Posts

På PS2 siktar man med R1-knappen. Jag är lite lat så jag tycker det är bra (orkar inte sikta med musen).

Och har man ingen monsterdator och man bara måste ha gta sa så ska man nog satsa på ett ps2.

Ska du köpa GTA: San Andreas nu så ska du verkligen köpa det till PS2! (För det går inte att köpa till någon annan platform :P )

[OffTopic] Denna topic har egentligen inget med gta:sa att göra.. [/OffTopic]

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På PS2 siktar man med R1-knappen. Jag är lite lat så jag tycker det är bra (orkar inte sikta med musen).

Och har man ingen monsterdator och man bara måste ha gta sa så ska man nog satsa på ett ps2.

Ska du köpa GTA: San Andreas nu så ska du verkligen köpa det till PS2! (För det går inte att köpa till någon annan platform :P )

[OffTopic] Denna topic har egentligen inget med gta:sa att göra.. [/OffTopic]

*LOL* Man kommer inte behöva ha en monsterdator till SA om du tror det.

Det är ju inte snyggaste spelet precis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade VC till PC och har nu spelat SA till PS2. Det finns några skillnader som att jag kan inte låta bli att störa mig lite på detta autosikte som man kan få upp på 1 sekund... Medan på PC är det mer verklighetstroget och man måste själv sikta och hitta de skjutande motståndarna (Plus om man ska sikta på något som inte autosiktet tar så är det mycket bättre sikte med musen än kontrollen).

Sen känns det något segare med kontroll, att vända sig eller att sikta in sig etc. (fast detta kan bero på att jag är ganska ny med Playstation)

Men annars så är det rätt lika mellan de olika konsollerna.

Diezl

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade VC på PC och nu spelar jag San Andreas på PS2. Vissa saker är lättare med dator och vissa på PS2. Autosiktet som kommer när man trycker r2 är både bra och dåligt (påminner om True Crime: Streets of LA), men jag föredrar nog mus, speciellt på uppdrag man inte kan använda autosikte. Det är assvårt att sikta med spaken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade VC på PC och nu spelar jag San Andreas på PS2. Vissa saker är lättare med dator och vissa på PS2. Autosiktet som kommer när man trycker r2 är både bra och dåligt (påminner om True Crime: Streets of LA), men jag föredrar nog mus, speciellt på uppdrag man inte kan använda autosikte. Det är assvårt att sikta med spaken.

gigantisk ORD!

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

skulle autosiktet vara bättre gjort skulle det vara bra i ps2 men han skjuter ju bara upp i luften eller siktar på helt fel grejer om fienden står nån meter framför, helt cp

det kan ju vara rätt bra att vara vänd mot det man vill skjuta på? B):P för vad jag vet kan man inte vara vänd ifrån det man vill skjuta och ändå träffa på PC heller, lr?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tycker de e bättre på PS2. iaf med AIMet..

om det är många gubbar som man ska döda så dödar man den ena och trycker på R1 igen så hoppar den snabbt till nästa gubbe.

På PC så måste man manuellt sikta på nästa gubbe, vilket kan ta lite längre tid ^_^

Ja men om man ska skjuta en gängmedlem som står och skjuter på en 10 meter bort så siktar han på en snut på motorcykel 50 meter bort.

Mycket lättare att sikta på PC, där får man också bättre grafik. Men det är skönare att köra fordon på PS2 och känslan är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...