Upson Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 Rösta och motivera gärna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 Republik, eftersom då får allmänheten bestämma sin ledare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 Eftersom jag tycker det är ganska föråldrat med kungahus så ser jag gärna att det försvinner!(Det skyhöga apanaget spelar förstås också in) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 1 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 Republik, eftersom då får allmänheten bestämma sin ledare. GTAERIK: Man kan väl inte direkt påstå att Kungen är en ledare. Han är väl mer som en representant... ledare är väl isåfall Göran Persson med backning... Funnylin: Vad menar du med det skyhöga apanaget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 Vote: Monarki Tradition ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 1 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 november, 2004 Pengarna är små potatis, 80milj är ingenting.. Gå in på kungahuset hemsida och kolla va dom gör för VÄRLDEN! Drottningen har flera internationella föreningar för barn's och kvinnors rättigheter runt om i världen. Det är helt klart värt 80milj! //Carolus jag utvecklar senare, ska se film nu.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Republik. Vi bör bli av med den där pengautsugande djäkeln. Och repressentera Sverige? Det gör han ju bra. Fortkörning var han än är. Jag är för demokrati. Tycker dessutom att pressidenten bör bestämma över landet!!! Varför? Jo, för som det är nu, då flera partier bestämmer över sverige får inget parti något gjort. Borde vara bättre om en regering med minst 50% stöd av folket skulle få chansen att hålla sina vallöften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Vote : republik Kungahuset får ca: 80miljoner varje år att leka med varför ska dom få så mycke pengar? den enda dom gör e och åker runt till olika länder och träffar deras presidenter och sen drar dom hem... mycket onödigt dom 80miljonerna kan vi använda till annat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Vad spelar det för roll?? Pengarna skulle endå gå till statsministern plus att hans små represantions besök skulle ta tid. Om man låter kungen göra det så sparar man ju både tid. Och pengarna skulle ju endå gå tll represantion så vad spelar det för roll?? 4,50 betalar jag gärna för välgörenhet! Och desseutom är jag stolt över att ha en Konung. Hans familj har räddat sverige från ryssen, dansken, tysken, polsken. osv.. Och käfta inte emot eftersom Huset Ponte-corvo är släkt med Vasa ätten vilket också gör hans familj till Sveriges befriare. Kungliga fonder- välgörenhet. //Carolus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Vad spelar det för roll?? Pengarna skulle endå gå till statsministern plus att hans små represantions besök skulle ta tid. Om man låter kungen göra det så sparar man ju både tid. Och pengarna skulle ju endå gå tll represantion så vad spelar det för roll?? 4,50 betalar jag gärna för välgörenhet! Och desseutom är jag stolt över att ha en Konung. Hans familj har räddat sverige från ryssen, dansken, tysken, polsken. osv.. Och käfta inte emot eftersom Huset Ponte-corvo är släkt med Vasa ätten vilket också gör hans familj till Sveriges befriare. Kungliga fonder- välgörenhet. //Carolus Jag vet numera EN sak om dig: du är KONSERVATIV. President ska vi ha. En president som faktiskt gör något för sitt land, till skildnad från kungen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Kungafamiljen drar väl in nåt kopiöst med pengar också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2004 Pengarna är små potatis, 80milj är ingenting.. Gå in på kungahuset hemsida och kolla va dom gör för VÄRLDEN! Drottningen har flera internationella föreningar för barn's och kvinnors rättigheter runt om i världen. Det är helt klart värt 80milj! //Carolus jag utvecklar senare, ska se film nu.. Jo folk skänker pengar till dom fonderna. Så jag skiter fullständigt i om det är drottningen eller någon annan som håller i skiten. Eller jo förresten, jag bryr mig visst, ner med kungahuset! Om apanaget låg på 2 miljoner, så visst. Men inte fan ska dom få behålla slottet isf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Dom äger inte slottet Republik suger, då skulle aldrig era *host* små partier ha en chans att komma någon vart.. Fördelen med det är att vi skulle han en borglig regering hela tiden. Och varför vill du ha ner kungahuset?? "en kvarleva av diktatur?" HAHA!!! Kungen som talar rakt ut om demokrati i länder där ordet inte finns i ordboken ensengång! //Carolus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Vad tror du kungarna fungerade som för många år sen? Just det, diktatorer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 wiie, då kan vi göra om slottet till ett ungkarlshotel! hestar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 hahahaha nää det är K märkts skyddat! //Carolus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Monarki, se så det kan gå i Amerika, när om röstar fram bush Kan inte fatta att han vann i år me. Nu pratar vi ju om sverige, men jag tycker vi kan ha en kung de är ju SVERIGE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Helt klart republik. Inte ska folk födas till kungar etc. De ska isåfall väljas, om man överhuvudtaget ska ha kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Dom äger inte slottet Nope, Stockholm stad gör väl det? Det var inte poängen i inlägget iof. Om vi ska ha kvar ett kungahus så kan dom väl lika gärna bo i en lägenhet i blah blah. Nä, kungahuset står för en uråldrig form av diktatur. Även om dom inte har någon makt nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 Uråldrig form som grundat detta land och vem vet utan kungar och drottningar kanske vi skulle vara ryssar? //Carolus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts