Jump to content

Monarki eller Republik?

Upson
 Share

Ska Sverige vara en monarki eller replubik?  

23 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pengarna är små potatis, 80milj är ingenting.. Gå in på kungahuset hemsida och kolla va dom gör för VÄRLDEN! Drottningen har flera internationella föreningar för barn's och kvinnors rättigheter runt om i världen. Det är helt klart värt 80milj!

//Carolus jag utvecklar senare, ska se film nu..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Republik.

Vi bör bli av med den där pengautsugande djäkeln. Och repressentera Sverige? Det gör han ju bra. Fortkörning var han än är. Jag är för demokrati.

Tycker dessutom att pressidenten bör bestämma över landet!!!

Varför? Jo, för som det är nu, då flera partier bestämmer över sverige får inget parti något gjort. Borde vara bättre om en regering med minst 50% stöd av folket skulle få chansen att hålla sina vallöften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spelar det för roll?? Pengarna skulle endå gå till statsministern plus att hans små represantions besök skulle ta tid. Om man låter kungen göra det så sparar man ju både tid. Och pengarna skulle ju endå gå tll represantion så vad spelar det för roll?? 4,50 betalar jag gärna för välgörenhet! Och desseutom är jag stolt över att ha en Konung. Hans familj har räddat sverige från ryssen, dansken, tysken, polsken. osv.. Och käfta inte emot eftersom Huset Ponte-corvo är släkt med Vasa ätten vilket också gör hans familj till Sveriges befriare.

Kungliga fonder- välgörenhet.

//Carolus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad spelar det för roll?? Pengarna skulle endå gå till statsministern plus att hans små represantions besök skulle ta tid. Om man låter kungen göra det så sparar man ju både tid. Och pengarna skulle ju endå gå tll represantion så vad spelar det för roll?? 4,50 betalar jag gärna för välgörenhet! Och desseutom är jag stolt över att ha en Konung. Hans familj har räddat sverige från ryssen, dansken, tysken, polsken. osv.. Och käfta inte emot eftersom Huset Ponte-corvo är släkt med Vasa ätten vilket också gör hans familj till Sveriges befriare.

Kungliga fonder- välgörenhet.

//Carolus

Jag vet numera EN sak om dig: du är KONSERVATIV.

President ska vi ha. En president som faktiskt gör något för sitt land, till skildnad från kungen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pengarna är små potatis, 80milj är ingenting.. Gå in på kungahuset hemsida och kolla va dom gör för VÄRLDEN! Drottningen har flera internationella föreningar för barn's och kvinnors rättigheter runt om i världen. Det är helt klart värt 80milj!

//Carolus jag utvecklar senare, ska se film nu..

Jo folk skänker pengar till dom fonderna. Så jag skiter fullständigt i om det är drottningen eller någon annan som håller i skiten. Eller jo förresten, jag bryr mig visst, ner med kungahuset!

Om apanaget låg på 2 miljoner, så visst. Men inte fan ska dom få behålla slottet isf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom äger inte slottet :huh:

Republik suger, då skulle aldrig era *host* små partier ha en chans att komma någon vart.. Fördelen med det är att vi skulle han en borglig regering hela tiden.

Och varför vill du ha ner kungahuset?? "en kvarleva av diktatur?" HAHA!!! Kungen som talar rakt ut om demokrati i länder där ordet inte finns i ordboken ensengång!

//Carolus

Länk till kommentar
Dela på andra sidor