Jump to content

hårdrock


chiligr
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,8k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Då de båda banden började spela in demos och dylikt tvivlar jag på att de kände till varandras existens.

2. Mushroomhead var före de båda.

3. Är det verkligen så originellt med just masker? Det finns många band och artister som har haft masker och/eller smink så på den punkten finns det inte särskilt mycket att bråka om.

4. Det är skönt att höra att du vet hur punk låter. -_-

5. Alla har långt hår (utom en) om det nu är särskilt viktigt ^_^

6. Hårdrock är ett samlingsnamn, det som ligger "längst upp" i hierarkin.

1. Tycker ändå inte att deras musik stil passar till maskerna.

2. Var dom säkert.

3. Klart jag vet att det var många band före som har haft smink. Se bara på Alice Cooper och Kizz.

4. Har lyssnat på punk sedan jag var extremt liten så jag vet hur det låter. Men vet du hur du hur det låter? Du kanske tycker att Dia Psalma(spelar ifs en viss punk men inte direkt riktig punk.) är världens punk band :) Mje, snarare Sex Pistols, KSMB och dom bandena. Idag är det mest Anti-Flag och Rancid som är de större punkbandena.

5. Har du äns sätt någon av deras videos? Låter inte som det, alla ser då extremt myche ut som sk8are.

6. Och ja hårdrock är ett samlingsnamn precis som metal. Men jag vill inte klassa ett metalband som ett hårdrocksband. Tycker att hårdrock borde klassa som en gener under lugn metal.

7. Tycker att du själv borde läsa på lite granna medans du äter dina ärtor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, för det första, Crownless sa att 'ingen i publiken hade långt hår', inte 'ingen i bandet har långt hår'.

Kolla på deras videos. Hur många i publiken har äns långt hår? Tror jag sätt en kille som har långt hår.

För det andra, Slipknot ÄR inte hårdrock, mer nu/skate.

För det tredje, Iiik, skribb är ägd. -_-

Redigerad av Urachez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg inte att han syftade på publiken. Men spela roll, måste man ha långt hår för att bandet man lyssnar på ska vara hårdrock :)

Nej det är inte skate, möjligtvis Nu, men ändå inte, kan inte säga att många nu-band använder sig av blast beats, gitarrsolon osv...

Det låter som att ni/du bara har hört selftitled. Lyssna på "Mate. Feed. Kill. Repeat.", IOWA och Vol.3 så BORDE era uppfattningar bli lite annorlunda.

http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?I...LogSectionId=-2

http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?I...LogSectionId=-2

http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?I...LogSectionId=-2

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/guide...8516590-3255008

Där har du lite att läsa, det kanske inte ger dig någon vidare viktig info men alltid bra att veta.

Och sist men inte minst; Hårdrock ÄR... samlingsnamnet.. Det går inte att komma ifrån, är det ens något negativt? Det är ett NAMN?! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men skribb har ju rätt ffs. Slipknot är inte direkt Guns N' Roses, men de kör fortfarande hårdrock. Ja Urachez, nu-metal/skate, men det är fortfarande hårdrock. Hårdrock är ordet man använder för alla subgenrer om man a) inte bryr sig B) inte kan dem.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst, ge mig bevis på att metal och punk skulle ligga under hårdrock. Och inget "kolla på Ginza" t.ex.. Metal är en genre, punk är en genre.

För det andra, "musiken utvecklas"... Det är INTE bra. I dagsläget får du lägga Britney Spears på ett rockalbum, exempelvis.

Och som sagt, jag medger att Slipknot är hårdrock när jag ser ett bra bevis på det.

Jag tycker det är förjävligt att de får kallas "hårdrockare", jag hör inte till de som inte bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först och främst, ge mig bevis på att metal och punk skulle ligga under hårdrock. Och inget "kolla på Ginza" t.ex.. Metal är en genre, punk är en genre.

Ja, exakt. Metal är en genre, punk är en genre, medans hårdrock är ett samlingsnamn för alla subgenrer. Grejen med hårdrock är att istället för att behöva lära sig umptifjorton metal-kategorier, alla blabla-punk-kategorier o.s.v., kan kalla det hårdrock rätt och slätt.

Och bevis för att Slipknot är hårdrock finns inte. Man kan inte bevisa abstrakta saker. Varför skulle GNR passa så mycket bättre under hårdrock? För trumbeatsen? För att de spelar på elgitarrer?

Och ang. att Britney passar på rockskivor, sådant kan endast Aftonbladet tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen med hårdrock är att istället för att behöva lära sig umptifjorton metal-kategorier, alla blabla-punk-kategorier o.s.v., kan kalla det hårdrock rätt och slätt.

Och bevis för att Slipknot är hårdrock finns inte. Man kan inte bevisa abstrakta saker. Varför skulle GNR passa så mycket bättre under hårdrock? För trumbeatsen? För att de spelar på elgitarrer?

Och ang. att Britney passar på rockskivor, sådant kan endast Aftonbladet tro.

Rätt och slätt? Ack så fel. Hur många hårdrocksband behöver en DJ, t.ex.? Inget riktigt hårdrocksband behöver en DJ!

Och bevis för att Slipknot är hårdrock finns inte. Man kan inte bevisa abstrakta saker. Varför skulle GNR passa så mycket bättre under hårdrock? För trumbeatsen? För att de spelar på elgitarrer?

För att Guns N' Roses spelar det hårdrock en gång var...? (enligt er, alltså) :rolleyes:

För det första, dom har bra gitarrsolon, mycket viktigt(!), för det andra, de var ett tidigt band inom hårdrocken. Så hårdrock är det dom inkl. de första banden inom hårdrock spelade!

Förövrigt kommer hårdrocken alltid föra mig till Guns N' Roses, Motörhead, AC/DC och alla andra hårdrocksband.

Och ang. att Britney passar på rockskivor, sådant kan endast Aftonbladet tro.

På en Absolut Rock skiva är Britney Spears med, skivan är väl ett år gammal skulle jag tro. Gick på reklam förra vintern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...