Jump to content

Man behöver inte gasa när man flyger dodon...!


Martin
 Share

Recommended Posts

Jag brukar flyga dodon rätt ofta, mitt rekord e 989 sekunder, inget o skryta med direkt men det visar att jag kan flyga i princip vart jag vill... :ph34r:

Ska jag komma till sak? okej, när jag går in för landning släpper jag jämt gasen... Men jag tänkte efter och märkte att det inte gjorde nån direkt skillnad... :ph34r:

Så när jag hade landat stälde jag upp på startbanan inför start, jag gasade iväg och lyfte...när jag hade kört typ 2-3 sekunder i luften släppte jag gasen... Dodon bara flög på som ingenting hade hänt... Jag fick mer och mer höjd och jag kom lika högt som när jag håller inne gasen... Så det spelar alltså ingen roll om man håller inne gasen eller inte... Men de e ju störande o höra motorljudet hela tiden...

Alla guider som det står hur man ska flyga dodon skriver att man MÅSTE hålla inne gasen HELA tiden... Detta stämmer alltså inte...! -_-

Svar på en säkert kommande fråga: Jag vet, många av er viste redan detta, men det var nog många som inte visste det heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har vetat det här ett tag och skall uppdatera min Dodo-guide när jag hinner.

989 sekunder kan du visst skryta med, en i min klass tyckte att hans 50 sekunder var mycket och många kan inte ens flyga dodon.

Okej... De är en rätt dålig miss av R*... Man bara svävar fram så får man mer o mer höjd osv, hehe...

Jojo, nått e de la... Men jag tycker själv de e rätt... hmm, va ska man säga...typ... Töntigt o tävla om hur långe man kan flyga... För om man kan flyga över typ 5 min så kan man ju i princip flyga hur länge som helst... :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... De är en rätt dålig miss av R*... Man bara svävar fram så får man mer o mer höjd osv, hehe...

Jojo, nått e de la... Men jag tycker själv de e rätt... hmm, va ska man säga...typ... Töntigt o tävla om hur långe man kan flyga... För om man kan flyga över typ 5 min så kan man ju i princip flyga hur länge som helst... :o

Man ska tävla om vem som kan göra det snyggaste tricket med dodon eller landa på unika platser. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska tävla om vem som kan göra det snyggaste tricket med dodon eller landa på unika platser. B)

M, hehe... Jag kan göra loopar, de e rätt ballt... ibland får man till det så man loopar massa loopar, hehe... Jag försöker med o snurra runt nu... asså... du trycker på vänster så börjar ju planet luta mer o mer, men jag tänkte att man kanske kan fortsätta trycka på vänsterpilen så dodon snurrar runt ett helt varv... ska se om jag lyckas, hehe :o

thä ultimäjt looping gajd:

Flyg en stund så du kommer upp på hög höjd, sedan trycker du neråt (num6) så du åker rakt ner... När du börjar närma dig marken så släpper du neråt-knapen (num6) så gör dodon en loop... Seda e de bara till o fösöka stabilisera upp planet så du kan åka vidare... B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara säga att jag slog nytt personligt rekord i att flyga med dodon länge...hehe - Jag som sa att det är lite mesigt o tävla om det :)

Mitt nya rekord är: 3864 sekunder med dodon, 64 minuter då alltså...!

Tro nu inte att jag satt famför datorn o flög dodon i en timme för o slå rekord... Jag startade upp o körde ute i kanten av banan, när man kör imot kanterna av banan byter planet håll... Så den åkte där frammotillbaka... Jag tittade på TV o åt lite kvällsmat undertiden... o pluggade till ekologiprovet, hehe...

Tror jag ska testa nån gång o starta upp på morronen, sen går man till skolan... sen när man kommer hem flyger dodon förhoppningsvis fortfarande, hehe :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror jag ska testa nån gång o starta upp på morronen, sen går man till skolan... sen när man kommer hem flyger dodon förhoppningsvis fortfarande, hehe :huh:

hehe... :)

Fast det där tycker jag är fusk, nåt som är svårare att fuska med är tricks...

Jag gjorde en dubbel horisontell loop(jag roterade med dodon två varv i sidled) ovanför flygplatsen utan att krascha. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe... :P

Fast det där tycker jag är fusk, nåt som är svårare att fuska med är tricks...

Jag gjorde en dubbel horisontell loop(jag roterade med dodon två varv i sidled) ovanför flygplatsen utan att krascha. :P

Jag fattar inte. Hade du bara sagt hrizontel loop hade jag fattat..men sen sa du att den va i sidled... förklara vad du gjorde lite bättre så är jag nöjd :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara säga att jag slog nytt personligt rekord i att flyga med dodon länge...hehe - Jag som sa att det är lite mesigt o tävla om det :P

Mitt nya rekord är: 3864 sekunder med dodon, 64 minuter då alltså...!

Tro nu inte att jag satt famför datorn o flög dodon i en timme för o slå rekord... Jag startade upp o körde ute i kanten av banan, när man kör imot kanterna av banan byter planet håll... Så den åkte där frammotillbaka... Jag tittade på TV o åt lite kvällsmat undertiden... o pluggade till ekologiprovet, hehe...

Tror jag ska testa nån gång o starta upp på morronen, sen går man till skolan... sen när man kommer hem flyger dodon förhoppningsvis fortfarande, hehe :blink:

Jag har slått det. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej Martin!? Hur länge flög du då?

*väntar på resultat*

jag stälde den över natten som sagt...men sen när jag kollade nu på morronen hade GTA cpat sej så det hade avslutats :blink:

Så mitt rekord är fortfarande 3864 sekunder = 64 minuter...

GTA3 Freak, hur många sekunder har du flugit som längst?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...