Jump to content

Hiphoptråden!


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Xzibit - Muthafucka

Xzibit - My Name (feat. Eminem & Nate Dogg)

Jedi Mind Tricks - Nada Cambia

Jedi Mind Tricks - Animal Rap (feat. Kool G)

Eminem - Nail in the Coffin (Benzino Diss)

Jay-Z - Aint no Love (In Heart of the City)

Jay-Z - The Takeover (Nas Diss)

Nas - Ether (Jay-z Diss)

Snoop Doggy Dogg - Lodi Dodi

Tupac. feat Biggie - Runnin' (Dying to Live)

Men att droppa en drös halv-okända artisters låtar bara för att verka bättre på området är mesigt.

^Sant^

Redigerad av Spankdogg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

M.O.P. - World Famous

M.O.P. - Ante Up

Bus Driver - Imaginary Places

Wu-Tang Clan - Liquid Swords

EPMD - Strictly Business

South Park Mexican - Mafiosos

G-Unit - Salute U

G-Unit - G-Unit

Gangstarr - Mafia (feat. Rakim)

Cypress Hill - It Ain't Easy

Cypress Hill - Stank Ass Hoe

Cypress Hill - Memories

Dr. Dre - Bang Bang

Dr. Dre - Big Ego's

Det finns så mycket bra där ute. Dessa må vara ganska main stream, men att droppa en drös halv-okända artisters låtar bara för att verka bättre på området är mesigt. Ovanstående låtar är bra musik, period...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paragraf 2 - Tänk efter

Paragraf 2 - Livet på papper

Petter - Drömmen

Tänk efter är den bästa svenska raplåten(helt otroligt bra!) som finns idag, helt utan konkurrens. Ett måste för den som gillar rapp. Paragraf 2's låtar kan vara svåra att få tag på men de är verkligen värt det! De är långt ifrån amatörer.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns så mycket bra där ute. Dessa må vara ganska main stream, men att droppa en drös halv-okända artisters låtar bara för att verka bättre på området är mesigt. Ovanstående låtar är bra musik, period...

...men om man gör det för att det är det man lyssnar på så är det lika okej som att droppa kända låtar.

Själv påstår jag inte att jag bara lyssnar på okänd, utan även Dr. Dre, Snoop (ooh vad han är bra!), De La Soul, Mobb Deep osv. men jag tycker det är roligare att tipsa/nämna lite halvokänd hiphop just för att det känns mer eget.

Ja, jag tog åt mig =), just eftersom jag har gjort detta en del i denna tråd (om jag inte misstar mig, det finns ju en föregångare).

The Pharcyde!!!!!

Spankdog: Själv (som är lite halvt hiphoppare, fast är emot att sätta en ettikett på allting) - det är vinter, vi går i ide!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde en gammal låt på radion idag. Den går typ

"You won't belive the things I seen

Long beyond you're wildest dreams"

Happyness nånstans i refrängen förekommer också.

Det är en brud som alltid sjunger refrängen och en kille som rappar under all annan tid. Dålig beskrivning jag vet, men nån som skulle ge sig på en gissning på vad låten heter?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ayo Feat. Petter och Ken - Hip Hop bönder(Looptroop diss)

"Hiphop Bönder" (jävla särskrivning...) är en pinsam track. "Är du inte från Stockholm så är du inte äkta!" är så mesigt så det är skämmigt. Det är ingen "hård verklighet" på Södermalm... Varför är den låten bra? Du skräms...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Hiphop Bönder" (jävla särskrivning...) är en pinsam track. "Är du inte från Stockholm så är du inte äkta!" är så mesigt så det är skämmigt. Det är ingen "hård verklighet" på Södermalm... Varför är den låten bra? Du skräms...

Jag gillar bonde rösterna. t.ex I never hörd så dumm befår. Nej Södermalm är inte precis hård verklighet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att dissa looptroop är som att dissa en köttbullemacka, det finns bara inte.

Det roliga är att looptroop featurade Petters bästa låt genom tiderna, Topp Doggz (också den enda som det finns någon klass på).

Att kalla några bönder för att dom inte bor i stockholm är sjukt.. vi stockholmare é fan bönder. Kan inte ett piss (except me because im the one and the only)

Edit: Jag lyssnar endast på svensk hiphop, amerikansk hiphop är snevriden, sexistisk och fjantig. Too much bling bling for me.

Gubb, petter och Ken kan dra sig svanslänges dom med.

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Jag lyssnar endast på svensk hiphop, amerikansk hiphop är snevriden, sexistisk och fjantig. Too much bling bling for me.

Gubb, petter och Ken kan dra sig svanslänges dom med.

Idiotiskt påstående, samma sak som att säga att all svensk hiphop är dissande och halvtaskiga (dåliga) punchlines ("min stil är fruktad som en hawaiipizza).

Om man tycker all amerikansk hiphop är snevriden, sexistisk och fjantig är man själv lika snevriden (dock inte sexistisk och fjantig, möjligtvis trångsynt). Se bortom all skit, så finns det även lite bra...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idiotiskt påstående, samma sak som att säga att all svensk hiphop är dissande och halvtaskiga (dåliga) punchlines ("min stil är fruktad som en hawaiipizza).

Om man tycker all amerikansk hiphop är snevriden, sexistisk och fjantig är man själv lika snevriden (dock inte sexistisk och fjantig, möjligtvis trångsynt). Se bortom all skit, så finns det även lite bra...

Förlåt att jag använder uttrycket "amerikansk hiphop" men det man hör är inte särskilt imponerande i mina ögon.

Tycker att "G" stilen är något bedrövligt fjantig, den stilen är det vi ser mest därifrån vilket gör att jag inte intresserar mig för musik från andra sidan Atlanten.

Förlåt okka, ska inte dömma hela amerikanska hiphopen nästa gång... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...