Jump to content

En levande stad och AI:n.


 Share

Recommended Posts

Det är officielt att R* har förbättrat AI:n till SA och stadens verklighet. Vad har ni för förväntningar?

Jag hoppas på följande:

Fotgängare: Vi alla vet hur fotgängarna kan tröttna på livet som fotgängare och kasta sig framför bilen när man kör och åker lite för nära trottoaren ( :D )? Detta bör nog fixas. Och sen borde det här med stoppljus fixas, så "pedsen" bara går när dom har grönt eller inte nån bil kommer. Sen tycker jag att man kunde göra staden mer levande. D.v.s att "pedsen" kan stanna Taxis och åka med dom, köpa snabbmat och mycket mer. Vore coolt om dom bada i hav och pooler också! Om det blev slagsmål kunde dom lägga sig och slåss så det kunde bli stora upplopp till slut. Eller så försöker dom stoppa bråket och kanske ringer polisen. Sen borde det vara mer fotgängare i Downtown än i ett bostadsområde.

Bilar: Än sak som jag skulle gilla var hastighetsbegränsningar (var det ett så långt ord?). På motorvägen är det höga hastigheter och tjockt med bilar och i ett bostadsområde är det låga hastigheter och tunnt med bilar. Sen borde förarna kunna tänka logiskt och inte byta till en fil där det är kö.

Poliser och fiender: Polisen borde kunna jaga andra brottslingar. I VC gjorde dom ju iofs det, men dom andvände ju nävarna och inte sin battong (inte den battongen, pervo!) och slå ner brottslingarna. Om dom är beväpnade så ändvänder poliserna sin pistoler och kan även kalla på backup om det krävs. Sen kommer SWAT: en. Om man exempel gömt sig i en byggnad kan dom storma den på ett strategiskt vis! Och om man börjar skjuta fotgängare så kunde Police HQ skicka dit en bil för att undersöka. Så om man hinner kan man smita innan bilen hinner fram. Men om dom kom fram i tid så får man en Wanted Level och dom kan kalla på förstärking. Och en sak som jag stör mig på att dom skickar hela poliskåren efter en, dom borde skicka ett lämpligt antal bilar och skicka nya om man dödar dom. Sen kommer biljakterna. I VC gav polisen upp jakten om man fick ca 20 meters försprång, dom borde forsätta. Samma sak som jag skrev ovanför, om man vart jagad av snuten borde dom skicka ettlämpligt antal poliser att jaga en. Polisen borde även kunna jaga andra bilar. Jag tycker också att man kunde skaka av sig snuten genom att fly när dom tappat bort en. Fienderna gäller det ungefär samma saker med. Dom borde samarbeta mer exeplevis. Sen när det kommer till gäng tycker jag inte att dom borde stå beväpnade på gatan och snacka, utan vara mer diskreta och stå i gränder isåfall. Och om dom gick på gatan borde dom ha vapnet gömt. Och så tycker jag inte direkt att ens fiender borde panga på en så fort man körde igenom deras territorium, utan bara om man kom för nära deras affärer...

Allt för mig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I VC gjorde dom ju iofs det, men dom andvände ju nävarna och inte sin battong (inte den battongen, pervo!)

lol? :)

jag tycker att även amublans förana inte ska vara så mongo och köra över 2000 personer för att rädda 1. då blir det ju bättre för stadens hälsa om inte ambulanserna fanns :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Alice Cooper
lol? :)

jag tycker att även amublans förana inte ska vara så mongo och köra över 2000 personer för att rädda 1. då blir det ju bättre för stadens hälsa om inte ambulanserna fanns :D

jo ja håller me daj...d e konstigt...! D kommer helt klart vara större skillnad mellan VC och SA än det var mellan III och VC!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Alice Cooper
Livvakterna måste bli bättre. Dom klarar ju inte ens att gå ut genom dörren själv(Vercetti mansion). Man måste ju leda dom ut. :)

Menar du dom tre som man får som 100% pris?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bli lite svårt och uppfylla alla dessa punkter, men varje GTA blir ju bättre och bättre eftersom...själv hoppas jag att det finns mer och göra efter att man klarat alla uppdrag. Jävligt less på att plocka 100 paket och köra taxi i 4timmar! blir nog mer variation i SA...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Alice Cooper
Kan bli lite svårt och uppfylla alla dessa punkter, men varje GTA blir ju bättre och bättre eftersom...själv hoppas jag att det finns mer och göra efter att man klarat alla uppdrag. Jävligt less på att plocka 100 paket och köra taxi i 4timmar! blir nog mer variation i SA...

ja precis! ja kör mer runt fritt än vad jag gör uppdrag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ven ifall Postal 2 suger (enligt mig) så borde det vara LITE som det. Jag körde ett demo på Postal 2 och då var det att man skulle köpa mjölk så jag gick till affären och när jag tagit mjölk så var det en kö till kassan och om man trängde sej blev dom sura och så skjöt man dom i magen... typ. Men det borde vara som Postal med kön...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ven ifall Postal 2 suger (enligt mig) så borde det vara LITE som det. Jag körde ett demo på Postal 2 och då var det att man skulle köpa mjölk så jag gick till affären och när jag tagit mjölk så var det en kö till kassan och om man trängde sej blev dom sura och så skjöt man dom i magen... typ. Men det borde vara som Postal med kön...

hur e det i Postal då? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas att det inte bara blir man själv som äter utan att det t.e.x kommer finnas fullsatta restauranger eller köer vid korvkioskerna. :angry:

W0rd! :o

Det skulle vara fint om det hände lite bilolyckor så det blev trafikstockning.

W0rd igen! ;)

Sen tycker jag folk borde ta skydd om det t.ex börja regna. Och att staden blir lugnare på natten. :P

En sak till som skulle passa bra var bakgrundsljud! Alttså om man är i ett bostadsområde kan man höra gräsklippare och lekande barn (men det vill jag bara ha i ljudet!). Och i Downtown bilar med tutor och pratande människor. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

W0rd! ^_^

W0rd igen! ;)

Sen tycker jag folk borde ta skydd om det t.ex börja regna. Och att staden blir lugnare på natten. :D

En sak till som skulle passa bra var bakgrundsljud! Alttså om man är i ett bostadsområde kan man höra gräsklippare och lekande barn (men det vill jag bara ha i ljudet!). Och i Downtown bilar med tutor och pratande människor. :wub:

Det skulle vara grymt!

Kanske paraply, att var femte människa tar på sig paraply eller något liknande.

Ljudgrejen: Lysande!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...