Jump to content

Mer seriöst än tidigare...


Recommended Posts

Det har ju sagts att det kommer vara mer seriöst än tidigare och att endast 15% av spelet handlar om att vara gangster. Vad menar dom med det tror ni? Kommer man vara mer närmre rätt sida av lagen nu eller? Och tror ni att det kommer vara mindre våldsamt bara för det? Man kan ju iofs göra det våldsamt själv om man vill men jag tänkte mer på uppdragen och så. Något jag funderat över. :P

----------------------

Shit vad man längtar tills det kommer ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ju sagts att det kommer vara mer seriöst än tidigare och att endast 15% av spelet handlar om att vara gangster. Vad menar dom med det tror ni? Kommer man vara mer närmre rätt sida av lagen nu eller? Och tror ni att det kommer vara mindre våldsamt bara för det? Man kan ju iofs göra det våldsamt själv om man vill men jag tänkte mer på uppdragen och så. Något jag funderat över. :P

----------------------

Shit vad man längtar tills det kommer ut!

dom menar nog att bara 15% av uppdragen kommer vara för gäng, altså gangster :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hehe de tänkte jag inte på :P Men sen undrade jag också om det dom nämde om att det skulle bli mer seriöst. Vad tror du dom menar med det då? Jag hoppas inte det blir för seriösa uppdrag. Mer lagliga uppdrag dvs. :P

Därför jag förstår inte på det du skrev heller B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja hehe de tänkte jag inte på :P Men sen undrade jag också om det dom nämde om att det skulle bli mer seriöst. Vad tror du dom menar med det då? Jag hoppas inte det blir för seriösa uppdrag. Mer lagliga uppdrag dvs. :P

Seriösare uppdrag behöver inte betyda att det blir "lagligare" uppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar man med detta: "GTA: SA är ett seriösare spel än dem tidigare i serien, men den härliga satiren finns fortfarande kvar".

Att det är mer seriöst uppbyggt (med det att man måste äta, träna och klippa sig) men glimten i ögat som R* alltid har med finns såklart där fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att seriöst innebär att du inte kanske på samma nivå ska åka runt och slå ner folk med goldklubbor, flyga mina helikoptrar eller fåniga streetrace, mitt på dagen...

Förövrigt tycker jag att karaktärerna, i alla fall i Vice City var extrema prototyper... kanske är sådant de vill bli av med också.

Uppdragen blir väl mer motiverade, mer realistiska.

Bara jag som tyckte att t ex uppdraget när man skulle fota Alex Schrub kändes konstigt... visst om det hade hjälpt än, men vaddå man fick ju itne uppdraget av någon motkandidat till Schrub, man fick det av en filmstudio liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att seriöst innebär att du inte kanske på samma nivå ska åka runt och slå ner folk med goldklubbor, flyga mina helikoptrar eller fåniga streetrace, mitt på dagen...

Förövrigt tycker jag att karaktärerna, i alla fall i Vice City var extrema prototyper... kanske är sådant de vill bli av med också.

Uppdragen blir väl mer motiverade, mer realistiska.

Bara jag som tyckte att t ex uppdraget när man skulle fota Alex Schrub kändes konstigt... visst om det hade hjälpt än, men vaddå man fick ju itne uppdraget av någon motkandidat till Schrub, man fick det av en filmstudio liksom...

Ord...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ord...

Seriösare ton innebär nog också som vi redan verkar ha fått veta en seriösare story. Lite intressantare med korrupta poliser i första uppdraget än att man åker med en ettrig advokat...

SA början öppnar ju upp för en intressant komplott. Kom igen! Som att man inte visste hur VC skulle sluta efter en sisådär 2 minunter (Efter intro-filmen)...

Korrupta poliser är jävligt (ursäkta franskan) intressant tycker jag, i många sammanhang. Tycker t ex att serien The Shield på tv är intressant, till skillnad från 24 som känns så, så klicheé. Visst 24 tänjer på gränserna i regi och realtids berättelse men mer änså är det inte. Vi har den odödliga snuten, hans familj som ALLTID råkar illa ut och vi vet hur det slutar, till viss mån. Seriöst kan alltså bli intressantare.

Karaktärerna i VC var aldrig särskilt intressanta. De var inte seriösa, men heller inte roliga. Att Diaz skjuter sönder sin egen video, visst har man sett överagressiva gangsterbossar förut men snälla...

I VC kändes det som för mycket av det. I SA kanske vi får se en sådan typisk karaktär, säkert fler men de är nog intressantare än förut. Nu när SA har nytt story system med så mycket mer involverat deesutom!

Salvatore dyker upp igen. I GTAIII måste jag erkänna att jag tyckte han var ganska mjuk. Vilket i och försig skiljde sig ifårn alla "Gudfadrar" man sett hittils. Men han verkade inte ens arg, bara smilade vad jag kommer ihåg. Men nu har han säkert en roll typ "Loves" roll i VC. Nu är jag trött så jag ska sova... skriver mer om detta någon anna gång, rent ut av imorgon kanske!

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...