Jump to content

Förklara Grafik


Recommended Posts

- SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff".

- Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka.

- SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations".

- "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap.

- Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt.

- Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning.

- Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC.

kan förklara allt detta för mig? fattar inte ett skit..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va?

KAn förklara lite som jag kan förkalra..

1. Ja den använder en förbättrad verision av vc motorn

2.Ja bilar och fotgängare kommer att öka

3.Ragdol fysik. Trasdocka.. Den har inte en animation när den dör den ramlar ihop lite hur som helst. Tex om man skjuter nån död på armen så flyttas det lite. Finns någon flash för de vet ej adressen..

4.??

5.Svårt att förklara tydligare?

6. Läs..

7.dom har 35-50% mer polygoner... Ja va ska man säga vet inte hur jag ska förklara den..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- SA använder en förbättrad version av VC-motorn. Renderware används fortfarande, men endast för "the lowest level stuff".

- Bättre 3D-motor gör att antalet bilar och fotgängare på skärmen kommer att öka.

- SA har ragdoll-fysik, vilket Rockstar North kallar "impact animations".

- "Draw Distance" har fördubblats i städerna, och fyrfördubblats i öppna landskap.

- Alla modeller är mer "dynamiska". Skuggor och ljus kommer att förändras beroende på om det är dag/natt eller soligt/molnigt.

- Några nya grafikförbättringar: Dimma, realtime-reflektioner på bilar, speglar, radiellt ljus (för realistiska skuggor), mjuka skuggor för inomhusinredning.

- Modellerna i SA har 35-50% mer polygoner jämfört med VC.

kan förklara allt detta för mig? fattar inte ett skit..

* "Ragdoll-fysik" är sånt som t ex i UT2003, Max Payne eller Far Cry. Liken kommar att uppföra sig som trasdockor dvs ramla ihop helt lealöst ;P . Troligen innebär detta att om du kör på en gubbe i ganska låg fart flyger han upp på rutan och glider sen ner för motorhuven :lol:

* Draw Distance. Helt enkelt hur långt du kan se i spelet kan man säga. Hur långt bort modellerna i spelet ritas ut eller va man ska säga.

* Dynamiska modeller. Alltså kommer skuggor och dylikt på bilar, hus och annat skit att ändras mer realistiskt.

* Mer Polygoner. En polygon är en slags yta kan man säga, som har 3 eller har flera hörn. Ju mer polygoner det finns destå jämnare kommer modellena se ut. Alltså ser de mer detaljerade ut.

de e väl ungefär vad man kan säga

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Renderware.. Känner igen "termen", men är inte säker på vad det är. Någon som hjälper till att fylla i?

- Menar precis det de står....

- Ragdoll fysik har många förklarat redan. Om man körde på någon i sa eller gta3, så lade sig människan inte i motorhuvens böjda form. Istället låg han spikrakt med överkroppen på huven och benen ut i luften.

- Förklarade "beat". Hur långt man kan se i spelet med andra ord.

- Dynamiska menas väll rörlig? Men jag kopplar det på något sätt till mer polygons(vilket jag tror är fel).

- "Realtime-reflektioner på bilar"=Speglar sig i bilarna helatiden.

- Polygon="bitar" av en 3d figur. En gubbe är uppbyggd av en massa plattor(polygons). Ju mer plattor han har, ju rundare/slätare kan han bli. Altså, gubbarna kommer inte vara lika kantiga som i SA.

Kanske mer än krille som undrade? :blink:

Redigerad av Nark Buddy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...