Jump to content

hur flyger man?


Antonetti
 Share

Recommended Posts

Gasa samtidigt som du trycker ner numpad 6. När du ser att planet gungar framåt och börjar skrapa i marken tryck 9. Planet lyfter, för att jämna ut planet tryck lite lätt på 6 igen. När du flyger tryck aldrig på 9an för då stallar planet och krashar. Använd bara 6 för att jämna ut planet. Om du märker att du är på väg att störta grips inte av panik, planet kommer stiga igen automatiskt då är det viktigt att du rätar ut planet med 6an. Glöm inte att gasa hela tiden.

Första gången man flyger välj den startbanan som är riktad rakt ut i vattnet och inte den som är mot staunton island för då slipper man krasha i reklamskyltarna.

Det är viktigt att du inte flyger över unique stunts för då fastnar kameran där, det är en bug.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gasa samtidigt som du trycker ner numpad 6. När du ser att planet gungar framåt och börjar skrapa i marken tryck 9. Planet lyfter, för att jämna ut planet tryck lite lätt på 6 igen. När du flyger tryck aldrig på 9an för då stallar planet och krashar. Använd bara 6 för att jämna ut planet. Om du märker att du är på väg att störta grips inte av panik, planet kommer stiga igen automatiskt då är det viktigt att du rätar ut planet med 6an. Glöm inte att gasa hela tiden.

Första gången man flyger välj den startbanan som är riktad rakt ut i vattnet och inte den som är mot staunton island för då slipper man krasha i reklamskyltarna.

Det är viktigt att du inte flyger över unique stunts för då fastnar kameran där, det är en bug.

Man behöver inte gasa hela tiden, man kan släppa gasen när man kommit en bit upp i luften och sedan glidflyga fast då bör man vara säker på dodons styrning. Jag tycker inte man ska välja startbanan som går ut i vattnet, för det första är den kortare och för det andra är vindriktningen inte lika fördelaktig och får planet att luta åt vänster när man kommer upp i luften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som nybörjare är det lätt hänt att man inte lyckas lyfta på första stigningen utan sjunker ner på marken igen, gör man det på den långa startbanan har man goda chanser att kunna bromsa in planet innan man kraschar i havet men på den kortare startbanan är det svårt att få planet att stanna efter en misslyckad start.

Edit: Reklamskyltarna och övriga byggnader undviker man bäst genom att svänga direkt efter start och flyga runt Staunton Island, så gör jag alltid.

Redigerad av Arvid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Reklamskyltarna och övriga byggnader undviker man bäst genom att svänga direkt efter start och flyga runt Staunton Island, så gör jag alltid.

Du gör så alltid men du är ju proffs på att flyga dodon. Nybörjare har svårt att svänga och då är det bättre att man kör rakt fram och får rätt höjd innan man svänger mm.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du gör så alltid men du är ju proffs på att flyga dodon. Nybörjare har svårt att svänga och då är det bättre att man kör rakt fram och får rätt höjd innan man svänger mm.

Men startar man från den kortare startbanan möter man vinden från en ogynnsam riktning vilket försvårar stabiliseringen av planet.

Testa att starta från startbanan som går ut i vattnet så får du se att planet svänger åt vänster automatiskt. Det står t.o.m om detta i en av de mest avancerade dodo-guiderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men startar man från den kortare startbanan möter man vinden från en ogynnsam riktning vilket försvårar stabiliseringen av planet.

Testa att starta från startbanan som går ut i vattnet så får du se att planet svänger åt vänster automatiskt. Det står t.o.m om detta i en av de mest avancerade dodo-guiderna.

Jag märkte nu för första gången att vinden är starkare på den snea startbanan. Du skrev att det är bra med en lång startbana för då har man fler försök på sig men om man när man skrapar i marken trycker numpad 9 så misslyckas man aldrig. Jag provade med att bara släppa 6an och krashade. Mitt tips är att trycka 9an när det slår gnistor i marken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...