Jump to content

Gta3 s namn!


Add3
 Share

Recommended Posts

Jag tror:

Det var nog meningen att göra ett GTA-spel i 3D. Staden fick namnet Liberty City från GTA 1. Det var inte meningen att göra Vice City och San Andreas.

Så man märker väl att Liberty City är Rockstars favoritstad.

Eftersom GTA 3 skulle bli det tredje GTA-spelet (fjärde om man räknar med London 1969) så döpte dem det självklart till Grand Theft Auto 3.

Det är vad jag tror iallfall... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror:

Det var nog meningen att göra ett GTA-spel i 3D. Staden fick namnet Liberty City från GTA 1. Det var inte meningen att göra Vice City och San Andreas.

Så man märker väl att Liberty City är Rockstars favoritstad.

Eftersom GTA 3 skulle bli det tredje GTA-spelet (fjärde om man räknar med London 1969) så döpte dem det självklart till Grand Theft Auto 3.

Det är vad jag tror iallfall... ;)

Låter rimligt, dom hade nog inga planer på att göra varken Vice City eller San Andreas utan tänkte gå direkt på GTA4 men kom sedan på tanken att forstätta dom tre städerna från det första och ursprungliga GTA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast å andra sidan finns det en del antydningar i 3:an att nästa del skulle ta plats i VC!

Jajustja! Hmm...då vart det en aning klurigare. nu ska jag inte komma med några puckade jag-tror-si-och-så-åsikter och bli idiotförklarad utan låta disskussionen fortsätta med mig på åskådarläktaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jajustja! Hmm...då vart det en aning klurigare. nu ska jag inte komma med några puckade jag-tror-si-och-så-åsikter och bli idiotförklarad utan låta disskussionen fortsätta med mig på åskådarläktaren.

okka ta det lugnt ;)

han har väl rätt med sin åsikt, själv tror jag också lite på funny där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du använde den :D

vad har hänt! två stycken på samma dag ;)

Haha, jag vart inspirerad av vem-det-nu-var som gjorde det innan, och det resulterade i att du vart glad så jag ville också ge dig lycka och välbefinnande (äh, nu ska jag sluta med vuxenorden...beeyotch!! Haha!).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med att det fanns "antydningar" om att VC skulle komma var t ex när man tagit Ray till flygplatsen så säjer han "See you in Vice City" lr "See you in Miami" lr nått. Sedan i Chatterbox så säjer Lazlow att han blev sparkad från en rockstation och han leder ju en rockstation...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att R* hållde på att utveckla GTA III då dom kom på att dom kanske ska göra GTA: Vice City? Nej, hur tänker jag... dude_204599_0.gif

Hur tänker du?dude_204599_0.gif jag tror att dom började fundera på att göra Vc efter GTA3 blev så stort..

eller hur f*n tänker jag?dude_204599_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...