Jump to content

Angående fotgängare


 Share

Recommended Posts

eftersom AI:n skulle bli bättre tänkte jag att dom kunde förbättra på lite andra aspekter. Varje txd till en fotgängare borde ha nån slags fil, som carcols.dat typ pedcols.dat så att kläderna kan ha randomfärger.. sen borde varje modell ha ungefär 5 huvuden (huvudet ska vara en separat modell) så att också huvet är random.

slutligen så borde alla txd (inte bara fotgängarnas) vara asymetriska (så att det inte speglas utan att hela huvudet syns i txdfilen etc).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eftersom AI:n skulle bli bättre tänkte jag att dom kunde förbättra på lite andra aspekter. Varje txd till en fotgängare borde ha nån slags fil, som carcols.dat typ pedcols.dat så att kläderna kan ha randomfärger.. sen borde varje modell ha ungefär 5 huvuden (huvudet ska vara en separat modell) så att också huvet är random.

slutligen så borde alla txd (inte bara fotgängarnas) vara asymetriska (så att det inte speglas utan att hela huvudet syns i txdfilen etc).

Hoppas det blir så. Det är inte så kul när man ser 3 st som går bredvid varandra som ser likadana ut. Att hela ansiktet skulle synas skulle också vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo min dröm är att

- Alla har unika ansikten

- Allar har ett eget liv, vänner

Jag menar tänk er att två killar går och snackar. (Bara det skulle ge mer känsla). Man skjuter den ena, medans den andra lyckas fly. Antingen kanske hans AI då reagerar så att han får ett Max Payne ryck och försöker döda alla brottslingar. Kanske hans AI är att han är ganska psykiskt svag. Han kanske blir tokig och bara stannar hemma resten av sitt liv. Eller kanske bara går ut och skjuter random-people. Ni förstår vad jag menar. I och med detta kanske han pratar med sin familj i staden, hans far är läkare och chef på ett sjukus. I och med att du sköt just den personen kanske fadern stänger sitt sjukhus, eller iaf höjer priserna.

Ja nu skulle det bli väldigt många som skulle behöva reagera med varandra, men bara att se någon på gatan som går med huvudet nersänkt och inte är på samma humör som alla andra vore kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hörde rykten inför GTA III (Läste i PC Gamer) att man inte skulle få polisen efter sig om inte

- En civil såg vad man gjorde och sprang till närmaste telefonkiosk

- En polis såg en

alltså omman lyckades döda alla vittnen skulle inget hända. Det såg jag aldrig, den funktionen men snälla inför den nu:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte det värkar så svårt att göra ca 500 olika ansikten.... Stör mig så enormt på Vc där det finns ca 20...

Exakt! Inte är det så svårt att anlita ett team på 100 pers som gör x antal ansikten var! Blir det ju svinmånga personer! Haha!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

eftersom AI:n skulle bli bättre tänkte jag att dom kunde förbättra på lite andra aspekter. Varje txd till en fotgängare borde ha nån slags fil, som carcols.dat typ pedcols.dat så att kläderna kan ha randomfärger.. sen borde varje modell ha ungefär 5 huvuden (huvudet ska vara en separat modell) så att också huvet är random.

slutligen så borde alla txd (inte bara fotgängarnas) vara asymetriska (så att det inte speglas utan att hela huvudet syns i txdfilen etc).

wÖrd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...