Jump to content

House - En ny MOD


minigun
 Share

Recommended Posts

Jag har börjat jobba med en mod som jag kallar för "House".(Kom inte på något bättre). :)

Det ska bli en litet trähus. En liten stuga. Jag har börjat lite smått med framsidan, med ingång och så, lite slarvigt men det ska bättras sen. Jag har lagt in det jag gjort hittils i Vice City och det ser ut så här för tillfället:

Jaa, det är bara början. Det är lite fult till höger och texturen jag använt är bara tillfällig. Den ska inte användas i The Final Edition.

Dock har jag redan ett problem - den är inte solid där jag vill att den ska vara det. Jag kommer säkert att lösa problemet men om någon vet vad jag gjort för fel så....här är en bild som visar hur den är solid:

Men det löser sej nog..

Och så har jag inte bestämt var huset ska stå ännu..några förslag?

Eventuellt ska jag göra en dörr också som alltid står öppen..om ni förstår hur jag menar. En öppen dörr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 75
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tänkte uppdatera med ett in-game-screen till. Svårt att se eftersom jag inte lagt på någon textur, men nu är alla fyra väggarna gjorda. Inget fönster än så länge och inget tak.

Fortfarande kvarstår problemet med soliditeten!!! Den är fortfarande inte solid på de ställen där de ska vara det!!

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte uppdatera med ett in-game-screen till. Svårt att se eftersom jag inte lagt på någon textur, men nu är alla fyra väggarna gjorda. Inget fönster än så länge och inget tak.

Fortfarande kvarstår problemet med soliditeten!!! Den är fortfarande inte solid på de ställen där de ska vara det!!

När den e klar, då ska man kunna ladda ner den va? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte uppdatera med ett in-game-screen till. Svårt att se eftersom jag inte lagt på någon textur, men nu är alla fyra väggarna gjorda. Inget fönster än så länge och inget tak.

Fortfarande kvarstår problemet med soliditeten!!! Den är fortfarande inte solid på de ställen där de ska vara det!!

Det finns ett program i GTAsajten`s filarkiv, som är lätt att andvända och gör objekt solida när man moddar. Kommer dock ej ihåg vad den heter för tillfället...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska huset va så litet???

Jag tycker att du bör göra den till nån sorts fästning med pyttesmå skjutgluggar så att man kan skjuta ut men inte in!!!

Det finns inga hus på stranden, så du kan sätta det där!!!

Jaa, det här ska bara vara en liten stuga. Men jag kanske ska göra något större sen..jag är ju lite av en newbie på det här fortfarande ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...