Jump to content

INspelning av ljud?


Gurgel
 Share

Recommended Posts

M ja har en film på datan (inte warez film) ja vill ha ett spec ljud klipp från den.

Någon som vet hur jag kan få de? ska ha de till windows inloggning.

De går inte o spela in med ljudinspelaren för då börjar de pipa i mina hörlurar om man sätter micken bredvid. så om de finns nått pogram som kan spela in utan att man behöver göra nått med en mic eller nått. Den spelar in de som spelas ut ur högtalarna.

plz svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
extracta ljudet med typ virtualdub.. då blir hela filmen en wav fil.

sen använder du adobe audition (före detta "cool edit"). öppna den i audition och klipp ut det du vill spara!

k snabbt svar men.

E allt gratis?? var får jag tag i det isf??

lr finns demo?

Edit.

Fick tag i virtualdub hur fan gör man då? filmen spelas upp i virtualdub nu ska man låta den gå hela tiden eller?

edit igen. nu har jag ljudet men hur sparar jag som waw då? finns bara save as AVI.

Redigerad av Gurgel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in i ljud egenskaper och kryssa i att man inte ska höra micken i högtalarna..

Då går det spela in genom högtalarna/hörlurarna (w00t)

Thx men manar du i kontralpanelen - ljud och ljudenehter - o sen??

Hittar inget man typ kan kryssa i eller nått för att inte höra micken i hägtalarna (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej nej..

Finns en ljud grej i aktivitetsfältet..

Dubbelklicka på det så finns det en kryssbox där.. :D

k har tagit av den nu men ljudet blir inte tillräkligt högt. Du menar att man ska spela in ljudet med micen? asså att man sätter den mot hörlurarne? lr?

För de går inte o spela in med hörlurarna`?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var kan man ladda ner demo på adobe audition??? på adobes hemsida måste man regga sig. orkar inte göra de nu. Finns de inget ställe man bara kan ladda ner demot? HAr sökt lite på google men hittar typ spanska sidor o så o e rädd att pogrammet e på spanska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...