Jump to content

Hip Hop Tråden


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 122
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej NWA.  :D  :rolleyes:

Du tänker nog på Sound of da police.

jaaa så var det.. -_-

Men Nwa har gjort Straight outta compton va?

Edit:

Royce Da 5'9 Som har gjort lite musik i Gta3 har gjort några sköna låtar:

Lets Go

Im Tha king

Soldier Story

dom är sköna!!

Redigerad av Add3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt tips:

Snoop dogg Feat. Loon - Gangsta Shit

MethodMan Feat. RedMan - Da Rockwilder

DMX Feat. Big Stan - We Bout to blow

Xzibit - Paparazzi

2pac Feat. Trick daddy - Still Ballin'

Gangstarr - Moment of truth

DMX - No Love

DMX- Party Up (Up in here)

N.O.R.E - Nothin

RedMan - Smash Sumtin'

DMX - Intro (It's dark and hell is hot)

Redigerad av KuNg-Fo0d
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låt tips:

Icp - every halloween

SmileZ and southstar - now that you are gone

Twiztid, icp - Marsh the lagoon

Twiztid - Afraid of me

Anybody killa - Come out to play

Twiztid - wrong with me

Och tips till er rockers på forumet:

Twiztid - Darkness (hårdrocks låt med väldigt lite rapp)

Kommer inte på fler just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad betyder: He also got popped for brandishing a weapon during a parking lot beef. Undrade eftersom jag fattade inte texten riktigt.

Marshall Mathers, III (aka Eminem) was arrested twice in June 2000 on gun charges in Michigan, and was hit last year with probationary sentences in both cases, one in Royal Oak, the other in Warren (below you'll find mug shots from both those arrests). The rapper was nabbed by Warren cops for carrying a concealed weapon and assault after fighting with a man he saw kissing his estranged wife Kim outside of a club. He also got popped for brandishing a weapon during a parking lot beef with members of the rival rap outfit Insane Clown Posse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad betyder: He also got popped for brandishing a weapon during a parking lot beef. Undrade eftersom jag fattade inte texten riktigt.

Marshall Mathers, III (aka Eminem) was arrested twice in June 2000 on gun charges in Michigan, and was hit last year with probationary sentences in both cases, one in Royal Oak, the other in Warren (below you'll find mug shots from both those arrests). The rapper was nabbed by Warren cops for carrying a concealed weapon and assault after fighting with a man he saw kissing his estranged wife Kim outside of a club. He also got popped for brandishing a weapon during a parking lot beef with members of the rival rap outfit Insane Clown Posse.

Han åkte fast för att han drog vapen på en parkeringsplats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, Dead Prez är den enda bra engelska grupp IMO.

Sedan har jag ju (tack vare epix) upptäckt Fronda och Kenta K, och de äger ju den svenska scenen.

Gillar även TLK's Shonnar Vet. (Även om jag hatar TLK själva, jävla mesar. När de ställde upp på Allsång på Skansen tog det ju fan priset.) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, Dead Prez är den enda bra engelska grupp IMO.

Sedan har jag ju (tack vare epix) upptäckt Fronda och Kenta K, och de äger ju den svenska scenen.

Gillar även TLK's Shonnar Vet. (Även om jag hatar TLK själva, jävla mesar. När de ställde upp på Allsång på Skansen tog det ju fan priset.)  :lol:

Hehe....ja dogge på allsången. "Cred och respekt betalar inte mitt barns blöjor" - Dogge

Fronda är sådär nu för tiden.. hans senaste platta är fan inte bra asså, och han äger inte svenska scenen haha.

När det kommer till svensk hiphop så gillar jag mest engelskspråkig svensk rap såsom: Superscientifiku, Kashal-Tee, Spotrunnaz, Rico Wondahman, m.m

När jag endå håller på så kan jag berätta att den svenske rapparen Kashal-Tee var "kompis" med Eminem innan han blev känd. De var alltså polare över internet på något hiphopforum för några år sen. De skickade deras låtar till varandra och en utav de låtarna Kashal skickade var Kill Your Style.

På låten Kashal-Tee & Looptroop - Kill Your Style, rappar Kashal - And I’ll be knocking glasses into contacts

Senare på en utav Eminems låtar, Eminem & Royce da 5'9 - Nuttin' To Do lägger Eminem versen - Smash his glasses and turn em to contacts

Sammanträffande? hmm.. Detta var alltså länge sen, innan Eminem hade blivit känd. Senare typ -02 eller nåt så blev Eminem intervjuad av en snubbe på P3 Soul och då passade de på att fråga om Kashal-Tee... Eminem nekade alltihopa. ;P

Hehe.. sen på en annan lite nyare låt av Eminem I'm Shady så lägger Eminem denna vers - "I listen to your demotape and act like I dont like it/ 6 months later you hear your lyrics on my shit/"

Fast det är inte säkert att den är tillägnad Kashal-Tee.. men kanske.. passar någolunda in i deras situation. Ganska lustigt av han tycker jag ifall det var till honom ;P

Sen så förstår inte jag hur man kan gilla G-Unit? Helt hjärndöd och tråkig musik helt enkelt.

Hiphop blir RnB, RnB blir pop. True but sad... Satan vad långt inlägget blev nu ;P

Redigerad av Mr_Nitty
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...