Jump to content

Till Webmaster: TV- och datorspelsvåld


Nepsa
 Share

Recommended Posts

Först av allt, grattis till en riktigt superb GTA-sida, eller, en riktigt bra sida överhuvudtaget. ;)

Nu till det viktiga.

Jag är en gymnasieelev som går 1:a i Samhällsprogrammet, Fridegårdsskolan i Bålsta. Vi fick i uppgift att skriva en uppsats om ett valfritt ämne och jag, då jag älskar TV- och datorspel, valde ämnet "TV- och datorspelsvåld". Arbetet är mycket stort och ska vara klart nu i Mars. :'(

Anyhoo, jag undrade om ni ville skapa en undersökning där man röstar angående våld i de ovannämnda medierna? Så jag skulle kunna ta del och lägga resultaten i mitt arbete (med länk och allt till GTASajten). Det skulle även vara roligt om någon ville skriva en liten bit om vad som tycks om ämnet. Även där kommer full credit att komma till författaren.

Tack i förhand och fortsätt göra en bra sida. Tony.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är en obejktiv, opartisk undersökning som ska representera hela det svenska folket du tänkt dig har du kommit till helt fel ställe. ^_^ Som du själv skriver är detta en GTA sajt (där 95%, om inte mer, av besökarna är killar i tonåren), jag tror inte många här är särskilt bekymrade och oroliga över våldet i tv-/datorspel.

Men, det är kanske det du är ute efter: GTA-spelarnas syn på det hela? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är en obejktiv, opartisk undersökning som ska representera hela det svenska folket du tänkt dig har du kommit till helt fel ställe. ^_^ Som du själv skriver är detta en GTA sajt (där 95%, om inte mer, av besökarna är killar i tonåren), jag tror inte många här är särskilt bekymrade och oroliga över våldet i tv-/datorspel.

Men, det är kanske det du är ute efter: GTA-spelarnas syn på det hela?

>_< Det är just det som är meningen.

GTA-serien var ju bland de första till att introducera denna slags våld, och är i min åsikt fortfarande ett av några flaggskepp för våld i spel.

Så för att få en objektiv syn på det hela så måste man ha ALLAS åsikter, t.o.m. de som fnissar till lite när de kör på en gammal tant I Vice City. (Including me :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...