Jump to content

'Wannabe' gta, spel


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är gamemaker bra? Jag har gjort spel länge, jag började med klik and play när det släpptes och det var ju otroligt!! Har GameFactory också, men det känns lite buggigt och gammalt nu. Och jag har ju inte råd med Multimedia Fusion (kostar över 1000 spänn). Såååå, vad är bäst  GameFactory vs. Gamemaker?

Öhm... har aldrig testat gamefactory.... men gamemaker är egentligen typ 75% click n play och 25% programmering och sånt jobbigt... men gamemaker är ju gratis iaf--- >_<

Nej jag har inte kommit så mycket längre på det...

Jag håller på att sätta in lite bilar (det är lite drygt men.)

:wacko:

Sen håller jag på att fixa gräset.... :ermm:

*EDIT*

Jag har en bra/dålig nyhet om spelet (vilket ni vill/tycker... hehe.)

Jag kommer bara ha med 1 bana i spelet.... men den banan kommer inte vara alltför liten, men det innebär också att laddningstiden kommer ta lite mer tid (bara lite inte speciellt mycket mer.) Banan kommer vara kanske ungefär som andra ön och halva första ön tillsammans i gta3... :P Därefter kommer jag behöva hjälp om jag ska programmera så man får uppdrag men det kanske jag får av mina kompisar...

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej... kort uppdatering:

Jag håller just nu på att lägga in Gta Freaks ford och fixa till så man kan köra den.

Därefter håller jag även på att bygga upp staden lite till nu.

När vi snackar om vapen och möjligheten att döda oskyldiga poliser etc så kommer man (Som det ser ut i nuläget.) bara kunna använda ett vapen som man bär på sig hela tiden. Sen poliserna kommer typ töja ut spelets release datum eftersom... jag fick hjälp att fixa poliser av min kompis då men... dom kutar bara omkring och skjuter allt de kommer åt så det lär jag måste fixa.... :P

Därefter har jag heller inga andra fordon som åker omkring på gatan men det ska jag försöka fixa så snart som möjligt.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm... en sak jag glömde i förra uppdateringen:

Jag kommer lägga till vissa hus i staden som man kommer kunna gå in i (inte speciellt många men typ 15 - 20 stycken.) I dessa hus kommer det typ finnas

gäng, poäng brickor (brickor som finns utspridda på banan för att skaffa poäng.)

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...