Jump to content

Hur man får bort viruset MS Blast!


Arman
 Share

Recommended Posts

Här kommer en liten guide till hur man tar bort viruset MS Blast.

1. Du kan börja med att ladda ner ett gratis anitvirus program. Jag rekommenderar Bullguard. Jag rekommenderar också att antivirusprogrammet ska vara aktiverat hela tiden!

2. Om du vill ta bort själva viruset kan du klicka genom dessa vägar:

Den Här Datorn>C:>Windows>System 32... där kommer du hitta msblast.exe och för att ta bort den så högerklickar du bara på filen och väljer Ta bort

3. Om du har en så kallad firewall eller brandvägg som det heter på svenska kan du göra så här (fungerar endast med Windows XP):

Tryck CTRL+ALT+DELETE. Sedan klickar du på Processer. Där hittar du msblast.exe. Avsluta MS Blast processen och starta om datorn.

Om problemet kvarstår så följ instruktion 1 och 2 istället!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en liten guide till hur man tar bort viruset MS Blast.

1. Du kan börja med att ladda ner ett gratis anitvirus program. Jag rekommenderar Bullguard. Jag rekommenderar också att antivirusprogrammet ska vara aktiverat hela tiden!

2. Om du vill ta bort själva viruset kan du klicka genom dessa vägar:

Den Här Datorn>C:>Windows>System 32... där kommer du hitta msblast.exe och för att ta bort den så högerklickar du bara på filen och väljer Ta bort

3. Om du har en så kallad firewall eller brandvägg som det heter på svenska kan du göra så här (fungerar endast med Windows XP):

Tryck CTRL+ALT+DELETE. Sedan klickar du på Processer. Där hittar du msblast.exe. Avsluta MS Blast processen och starta om datorn.

Om problemet kvarstår så följ instruktion 1 och 2 istället!

Ehrm...

Lite... Sent...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...