Jump to content

Piratbyrån


Blaque
 Share

Recommended Posts

Såg på kulturnyheterna nyss och de berättade om en nystartad svensk sajt, Piratbyrån. Sajten har skapats för att "stödja alla de som i strid mot rådande uppfattningar om upphovsrätt kopierar information och kultur fritt", som de själva uttrycker det.

På sajten finns det bl.a. massa olika guider: Att rippa DVD, Lär dig tanka med DC++ är två av dem. Recensioner av olika fildelningsprogram, hur man får tag på cracks och serialkeys finns under "Tips&Trix". :shifty:

Hela sajten är väldigt seriöst gjort och i inslaget i Kulturnyheterna intervjuade de en av skaparna. Det verkar som de vill göra något slags "uppror" mot hela den kommersiella världen.

På Info-avdelningen står det exempelvis:

Allt material på Piratbyrån är befriat från copyright. Använd det som du känner för. Sprid det vidare. Sno vad du vill ha. Lägg till, ta bort, ändra och förbättra. Eller varför inte skriva ditt eget namn under och påstå att det är du som skapat det?

Piratbyråns raka motsats är väl Antipiratbyrån som jobbar för att "möta hotet med den ökande piratkopieringen".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte riktigt det här! E-postadress, telefonnummer, postadress, allt har de skrivit ut. Nästan som det är ett företag!? Dessutom skriver de:

Piratbyrån ställer gärna upp på intervjuer, debatter och liknande.

Verkar nästan lite skumt, sen när vill piratkopierare träda fram i ljuset?.. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

annars kommer dom ju tas som vilken piratkopierings grupp som helst och bli nerstängda

om dom kommer lite överallt och sånt kanske dom får vara kvar

Edit:

tänk om nån gör en mirror av dom

och sen lägger upp det på piratbyrån.se typ

då har dom inte mycke och säga till om :shifty:

Redigerad av Ade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan väl vara kul (inte vet jag, men kanske det ;) ) att ha hela sidan nerladdad, ifall att det stängs ;)

Jo, men den funkar inge vidare om den är byggd i t.ex php. ;)

(Vilket det är ganska många som gör! :P Dessvärre så är det också många som använder asp. :o )

Om ni undrar varför jag hatar asp så beror det på:

  • Skapat av m$
  • Kostar pengar
  • Är mycket sämre än php
  • Använder man oftast med IIS
  • IIS är också gjort av m$
  • IIS är nästan bara ett stort säkerhetshål

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men den funkar inge vidare om den är byggd i t.ex php. ;)

(Vilket det är ganska många som gör! :P Dessvärre så är det också många som använder asp. :o )

Om ni undrar varför jag hatar asp så beror det på:

  • Skapat av m$
  • Kostar pengar
  • Är mycket sämre än php
  • Använder man oftast med IIS
  • IIS är också gjort av m$
  • IIS är nästan bara ett stort säkerhetshål

Varför skulle det inte gå att tanka hem PHP-sajter? Det har jag gjort flera gånger, brukar använda shareware-programmet WebZIP. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...