Jump to content

Klippa i mp3-låtar


Kebab
 Share

Recommended Posts

Hmm.. Audacity. det namnet låter bekant. sätter en tia på att jag har det på någon av våra hundratals PC för alla-cd:s

Fan, det blir till att leta, det ;)

Eller så googlar du och hittar det på 3 sek?

För att kunna exportera som mp3 behövet du Lame (mp3 encoder) också. Men det är lätt att hitta.

Men du kommer att förlora kvalitet, hur du än gör. Om du inte verkligen måste, låt dom vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så googlar du och hittar det på 3 sek?

För att kunna exportera som mp3 behövet du Lame (mp3 encoder) också. Men det är lätt att hitta.

Men du kommer att förlora kvalitet, hur du än gör. Om du inte verkligen måste, låt dom vara.

Ja, såklart. frågan är ju bara hur lång tid det tar att tanka med mitt 56kb modem?( ;) )

hmm.. okej, jag lägger det nog på is ett tag. Jackass-partyboylåten vill man ju inte tappa nån kvalité på :D

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först så lägger du in mp3-filen genom att trycka på ikonen uppe i vänstra hörnet.. Sen dubbelklickar du på det gröna diagrammet, då kommer det fram ett rött streck, med det anger vart du ska splitta låten, dubbelklicka en gång till och då kommer det fram ett rött streck till och det kan du dra sen vart låten du vill splitta ska sluta.. hoppas du fattar? good luck! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...