Jump to content

ROLLSPEL: Medeltidslajv


Ebeeto
 Share

Recommended Posts

Här är det ett fett rollspel. Introducera din spelkaraktär och lev ut din häftighet!

UTSPELAS I:

Den pittoreska medeltidsstaden Dampia. Mycket vacker stad. Inga gunz and whips, bara svärd och hästar och grejer.

REGLER:

- Man styr endast över sigsjälv. Andras reaktioner kan inte bestämmas.

- Det måste vara två inlägg mellan varje inlägg från en och samma person.

- Inget oseriöst, va?

- Skriv i nutid.

Min karaktär:

Namn: Envar Plutt Silverdöd

Ålder: 87

Personlighet: Gammal och vis

Intressen: Hemmakvällar, toalettbesök och barn. Gärna i kombination.

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Envar pillar sig lite förstrött i ögonen och tittar ut över det fina morgonlandskapet. Solen sticker i hans huvudbehåring och han känner livet strömma ända ut i fingertopparna.

Det här ska bli en särdeles bra dag! utbrister han och sätter av mot det närbelägna dagiset.

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag joinar lätt! ^_^

Som sagt denna topic är det bara att ta bort på morgonen av någon stilig mod...

Namn: Muhammed Ben Sin

Ålder: 9 och et halft

Personlighet: Liten och oförstående, kan dock gå bersärkargång.

Intressen: Legoklossar, pussel och Pokémon. Blir ofta inlurad till snuskiga saker av Envar. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kvickt springer Muhammed ner för den gräsiga branten och tittar utöver den lilla byn. Med en road min springer han fram till Envåld, snubblar till över ett spädbarn och stannar tvärt på sina små leriga och arab- bruna fötter.

Ska vi spela Pokémon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medans Envar lufsade mot barnastugan i byn drog han lite ensamt i snoppen och spottade vilt omkring sig. Envar kom tillslut fram till dagiset där han ägnade 3 timmar åt att stirra på lilla Lisa och lilla Angelika innanför dagisets grindar.

Fina... Fina... mumlade han förstrött

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kvickt springer Muhammed ner för den gräsiga branten och tittar utöver den lilla byn. Med en road min springer han fram till Envåld, snubblar till över ett spädbarn och stannar tvärt på sina små leriga och arab- bruna fötter.

Ska vi spela Pokémon?

Envåld såg ner på den smutisge skitungen

Är du imbecill?! Spring iväg och skita ner dig nån annanstans din äckliga loppbebodda unge Sa han och sparkade efter skitungen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Namn: Läder-Laban.

Ålder: Okänt.

Personlighet: Tystlåten, optimistisk och religös.

Intressen: Att bli påsätt av tjugo äckliga gubbar och dessutom få betalt för det är en av hans favoritsysslor.

----------------------

Han kastade silvermynten i templet. Än en gång hade Ciáran-Telefon Växelfinn våldtagit den stackars hamstern som nu var en kladdig smet. Växelfinn hade en gargantuansk penis, det kunde ingen neka. Det var dags för hämnd. Utrustad med endast några bubbelgum begav sig Läder-Laban iväg för att söka lyckan i forna världar bortom t-banan. Han möttes av en gräslig syn när han märkte att det sprang runt en massa brinnande britter nere på spåren. Han hade kommit Växelfinn på spåren!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lars sprang till 3b33to och sa

Ska vi titta på bajsbilder och sjunga allsång?

3b33to svarade vänligt men bestämt

Nej förinnihelvete jag hatar allsång och alla nollor som sitter på skansen och sjunger med

3b33to sprang iväg samtidigt som han ylade.....

En "off-rpg"- grej: Du får inte prata för nån annan, fattar du? Du får bara bestämma vad din egna gubbe ska göra mot andra, inte hur de ska reagera (:!!!:) Kolla Ebeetos editerade start- inlägg nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En "off-rpg"- grej: Du får inte prata för nån annan, fattar du? Du får bara bestämma vad din egna gubbe ska göra mot andra, inte hur de ska reagera (:!!!:) Kolla Ebeetos editerade start- inlägg nu.

.okej! srry aldrig lirat rollspel förut.. bara datorspel inget text!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Envars åldriga ansikte lyser upp när han ser den lilla mörka pojkens stora ögon. Hans hjärta mjuknar, medans en annan av hans kroppsdelar hårdnar.

Kom med mig, lilla gubben. Så ska farfar visa dig hur du gör så att farfar får det skönt. säger han medans han pillar sig i det yviga skägget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lars orkade inte mera så han tog livet av sig genom att hoppa från köksbordet samtidigt som han nynnade till allsånger..

Stockholm i mitt hjärtaaaaaaaaaa........

*Bonk* Lars landade på mage med en hög hastighet, ingen vet hur det gick

Redigerad av DimpZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...