Jump to content

Egna låtar på radion


Recommended Posts

Många kommer säkert att undra hur man lägger in egna låtar i spelet. Därför gör jag en liten guide här så vi slipper höra frågan om och om igen. Kanske kan lägga in detta i FAQ-tråden också.

  • Först letar du upp dina låtar. Du kan vara säker att låtar med filändelsen .WAV och .OGG fungerar, men nästan lika säker med att .MP3, .WMA, .M4A m.m. också fungerar.

  • Markera de låtar du vill och kopiera dem. Leta därefter upp mappen "GTA San Andreas User Files" i "Mina dokument". Därefter öppnar du mappen "User Tracks". Högerklicka och välj "Klistra in genväg".

  • Nu är det bara att gå in i spelet och gå in i "options". Därefter "audio setup" och sedan "user track options". Till sist klickar du på "scan user tracks" och väntar tills de scanat färdigt. Du kan även växla låt genom att trycka på "F5".

  • Du lyssnar sedan på låtarna i radiokanalen "user track player".

Sammanfattning:

Lägg musiken i:

C:\Documents and Settings\xxxxxx?\Mina dokument\GTA San Andreas User Files\User Tracks

Gå sedan in i spelet och välj:

"options" > "audio setup" > "user track options" > "scan user tracks"

Lyssna på låtarna genom radiokanalen "user track player". Växla låt genom att trycka på "F5".

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man slänger bara in massa låtar i GTA San Andreas User Files\User Tracks . sedan i spelet byter du bara till kanalen user tracks, men du kanske ska scanna för låtarna innan å det gör du på sound options inget mer med det.

njut =)

Redigerad av cennys
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man auto scan på så behöver man inte scanna.

Det har inte jag, men har såklart alltid scannat när jag har försökt få igång mina mp3.

Men nu gjorde jag ett test med att konvertera en mp3 till ogg.

Och jävlar, ogg funkar. MP3 icke. Vafan?

Kan det bero på hur man har encodat sina mp3?

För mp3 ska väl fungera lika bra som ogg, eller har jag fel där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man auto scan på så behöver man inte scanna.

Det har inte jag, men har såklart alltid scannat när jag har försökt få igång mina mp3.

Men nu gjorde jag ett test med att konvertera en mp3 till ogg.

Och jävlar, ogg funkar. MP3 icke. Vafan?

Kan det bero på hur man har encodat sina mp3?

För mp3 ska väl fungera lika bra som ogg, eller har jag fel där?

Testade du att klistra in genväg för .mp3 låtarna? I vissa fall är det ett krav.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...