Jump to content

Hur man installerar hjul och fälgar med DMagic!


Arman
 Share

Recommended Posts

Denna guide visar hur man installerar hjul och fälgar till sina bilar med plugin-programmet DMagic Wheel Mod. Var god läs hela guiden, från början till slut, för att undvika problem...

Program- och enhetskrav

- DMagic Wheel Mod

- Grand Theft Auto 3 / Grand Theft Auto: Vice City / Grand Theft Auto: San Andreas

Hur installerar jag hjulen och fälgarna?

Innan du börjar måste du göra en backup av default.ide som finns i din GTA3/VC/data-mapp. En backup är en kopia av en fil som du ska ersätta med en ny. Om något går snett med den nya filen så ersättar man bara den med backupen. För att visa hur man installerar fälgar ska vi använda denna bil som en slags "testbil". Bilen är en Volvo S80, gjord av Spit811 och kan hämtas här!

1. Börja med att installera Volvon först. Om du inte vet hur man installerar ett fordon gör så kan du följa GTA3 freaks guide till Hur man installerar ett fordon.

2. Om du får en text-fil med i zip/rar-paketet så öppna den. Där står en kod som ser ut så här:

174,	sentxs,	sentxs,	car,	MAFIA,	SENTXS,	null,	executive,	10,	7,	0,	249,	0.990000

3. Öppna nu default.ide filen i GTA3/VC/data-mappen med Anteckningar (Notepad). Leta efter rad 174 och ersätt den koden med den som jag infogade ovan.

4. Spara default.ide genom att klicka på Arkiv --> Spara.

Grattis! Du har nu installerat nya fälgar och hjul till din Volvo S80! -_-

Klicka för en större bild

FAQ - Frågor och svar

Något gick snett och spelet stannar, vad kan jag göra?

Finns tyvärr inget du kan göra förutom att självklart kolla vad du har gjort fel och rätta den. Om du inte hittar felet så finns det alltid en backup som väntar på att ersätta...

Jag vill avinstallera hjulen men vet inte hur man gör?

Det är enkelt. Öppna backupen av default.ide och kopiera rad 174. Klistra in i den aktiva default.ide.

Jag har laddat ner ett fordon utan någon kod. Hur blir det med hjulen då?

Vissa fordon kan installera hjulen och fälgarna automatiskt. De flesta MC-fordon som kan laddas ner brukar sakna en kod.

Är jag tvungen att installera hjul och fälgar till mitt nerladdade fordon?

Nej, du behöver självklart inte göra det om du inte vill men om spelet hänger sig när du närmar dig det fordonet så är du nog tvungen. Vissa fordon kan kräva att få sina hjul modifierade...

Har ni andra frågor så kan ni PM:a mig!

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...