Jump to content

Recension av GTA: Vice City


minigun
 Share

Recommended Posts

Jag har just börjat nian och det är min första recension så den kanske känns lite amatörmässig.. :"> men här är den:

Recension av Grand Theft Auto: Vice City

Inledning:

Gta: Vice City är uppföljaren till GTA3 som var det första gta-spelet i 3D varför det också kallades för GTA3D. Först tänker jag ta upp några av de viktigaste skillnaderna mellan GTA3 och GTA VC. Recensionen kommer mestadels att handla om skillnader mella de två spelen.

Gta VC bygger mestadels på GTA3. Grafiketn är i stort sett samma som i GTA3 så när som på några detaljer. De viktigaste skillnaderna enligt mig är att det nu finns motorcyklar och helikoptrar som man kan stjäla. Nu finns också ett flygplan som verkligen går att flyga till skillnad från det i GTA3 som knappt går att få upp i luften.

Story:

Själva spelet börjar med att du, Tommy Vercetti klarar livhanken ur en misslyckad deal där han förlorar både pengarna och knarket, och om din boss, Sonny Forelli inte känt dig så länge och väl så hade du troligen varit en död och begraven man nu. Du lovar Sonny att fixa tillbaka pengarna och knarket och din första kontakt blir din advokat - Ken Rosenberg. Sedan får du arbeta dig uppåt i din kriminella karriär och begå allt tyngre och farligare brott, i jakten på pengarna och knarket och drömmar om att ta över staden uppstår...

Grafik och Ljud:

När du kommit in i spelet kommer du snart att upptäcka att spelet är inspirerat av 80-talsfilmer och serier. Särskilt inspirerat är det av Serien Miami Vice och filmen Scarface där man känner igen sej i många scener om man spelat spelet.

Ljudet i spelet är kanske den bästa sidan av GTA VC. Hela 9 timmar av välkända 80-talslåtar i radion mot GTA3s 3-4, (rätta mig om jag har fel) lite mindre kända låtar. Det finns allt från Hip Hop till hårdrock och Jazz. I GTA3 fanns också ca 3000 små-ljud, allt från gallskrik till signalhorn. Men i GTA VC finns ca 9000 småljud.

Människorna på gatan är också lite finare gjorda och nu finns betydligt fler skins. I GTA3 är det ganska vanligt att man ser 3-4 likadana gubbar som går efter varandra på trottoaren. Detta händer inte lika ofta i VC. Gängen går nu också i grupp ett par stycken tillsammans.

Grafiken i övrigt i GTA VC är ju som jag redan sagt ganska lik GTA3. Bilar och andra objekt är lite mer detaljerade bara. Filmsnuttarna känns lite mer bearbetade än 3:ans och det känns som att de är fler också. Vilket kanske beror på att det är nästan dubbelt (?) så mycket uppdrag i VC än i 3:an.

Allmänt:

Allmänt i GTA 3d-spelen så finns ju möjligheten att tjäna pengar på lagligt vis. Tex dela ut pizza, köra taxi ambulans med mera.

I Vice City finns att välja mellan 30 olika vapen indelat i flera olika grupper. Min personliga Favorit är Minigun (kanske därför det är mitt Nick). I GTA3 har jag för mig att det bara fanns 15. Basebollträet hör också till mina favoriter.

Sammanfattning:

GTA Vice City är ett prisvärt köp som du kommer att ÄLSKA om du Gillade GTA3. 80-talskänslan är maximal. Jag är som sagt också mycket imponerad av hur realistiskt gubbarna rör sej i filmerna.

Det som drar ner betyg är att det inte finns multiplayer, men grafiken kunde också varit bättre.

Det kanske största bakslaget är att det Fortfarande är på tok för lite uppdrag men det är betydligt mer än i GTA3.

Spelet i helhet är MYCKET bra och att bara cruisa runt i den enorma staden och skjuta poliser är också roligt ett bra tag. :P

Recenserat av Mannen bakom Minigun. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Utmärkt guide  -_-  En sak bara:

Skriv "Mer detaljerade" eller välgjorda el. dyl.

@minigun: har också börjat nian  :P

jaja, min svenska kanske inte är så bra fastän jag kommer från sverige men jag orkar inte ändra nu..ni får ha överseende med det där..och jag gjorde den på tid..för nu ska jag snart fara ut..så det kanske finns lite slarviga sake...lite här och var..var det..

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...