Jump to content

Das Buffy tråd


Funnylin
 Share

Recommended Posts

Fornordiska!

Bedrövligt försök till Svenska annars!

Ja, men som sagt det låter kul...

Eftersom jag gillar Ramones så e det kul i nån säsong när Spike och Buffy väntar och Spike börjar sjunga på "I wanna be sedated" med Ramones...

Jag sa det sista med tanke på att prata kast

Men Spike eller han som spelar Spike (James Marsters) han har ett eget band och han sjunger as bra men Funnylin läs inte det här om du inte vill ha en "lätt" spoiler

Det e nämligen ett musikal avsnitt som e rejält kul

P.S. jag blev post 60 haha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja, men som sagt det låter kul...

Eftersom jag gillar Ramones så e det kul i nån säsong när Spike och Buffy väntar och Spike börjar sjunga på "I wanna be sedated" med Ramones...

Jag sa det sista med tanke på att prata kast

Men Spike eller han som spelar Spike (James Marsters) han har ett eget band och han sjunger as bra men Funnylin läs inte det här om du inte vill ha en "lätt" spoiler

Det e nämligen ett musikal avsnitt som e rejält kul

P.S. jag blev post 60 haha

Du att jag vet vad som händer(Jag läste spoilers innan avsnitten sändes på amerikansk tv)...jag kan inte låta bli...

Once More With Feelings...ser fram emot det avsnittet...fast önskar nästan att Warren(Adam Bush)hade fått vara med å sjunga lite...han sjunger mycket bättre, hans band(Common Rotation)spelar dessutom bättre musik än Ghost of the Robot(James Marsters band).

Anthony Stewart Head sjunger också(Vet ej om han har nått band)stör mig på ett avsnitt i säsong 5 när han sitter och diggar sin egen röst(Som ljuder ur grammofonen)fast det låter faktiskt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du att jag vet vad som händer(Jag läste spoilers innan avsnitten sändes på amerikansk tv)...jag kan inte låta bli...

Once More With Feelings...ser fram emot det avsnittet...fast önskar nästan att Warren(Adam Bush)hade fått vara med å sjunga lite...han sjunger mycket bättre, hans band(Common Rotation)spelar dessutom bättre musik än Ghost of the Robot(James Marsters band).

Anthony Stewart Head sjunger också(Vet ej om han har nått band)stör mig på ett avsnitt i säsong 5 när han sitter och diggar sin egen röst(Som ljuder ur grammofonen)fast det låter faktiskt bra!

Okej jag ville inte säja nåt ifall du inte visste.

Men Anthony Stewart Head har varit med i musikaler och sådant så det e därför han sjunger bra hehe. Så här tycker jag folk sjunger i "Once more with feeling"

1,Anthony Stewart Head

2,James Marsters

3,Amber Benson

4,Sarah Michelle Gellar

5,Michelle Trachtenberg

6,Allyson Hannigan

Egentligen borde ju dom som e statister vara på listan men jag tycker jag listar dom som e med mest för alla statister "kan" ju sjunga eller vad man ska säja...

Jag har aldrig hört Adam Bushe´s band e dom bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Kan nu glädja alla kanal 5 ägare genom att avslöja att Buffy kommer till en TV nära er.

Den 19 Januari börjar Buffy sändas på kanal 5, 5 dagar i veckan klockan 17.05(Om jag inte minns helt fel). Dom startar upp med säsong ett(Naturligtvis).

Enligt mina källor har dom köpt in alla säsonger. Föga troligt eftersom TV4 fortfarande har rättigheterna till säsong 4 och 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 6 months later...

Ni som följer Buffy på 5:an: Tänkte påminna er igår(men glömde). Idag(Onsdag)gick ett av dom bästa avsnittet av Buffy, kanske det absolut bästa.

Once More With Feelings: Det berömda musikal avsnittet. Det är ruggigt bra. Ni kanske tänker: "Äh musikal, det kan jag vara utan. Nu ska jag gå och äta ett halvruttet äpple!" Men det här avsnittet är nog det mest unika avsnittet i TV historien. Tråkigt om ni missade det. btw: halvruttna äpplen är inte bra för magen, så ta en banan istället.

Kan ju också passa på och säga att det imorgon(Torsdag...egenteligen idag...eh skit samma)också går ett väldigt bra avsnitt: Tabula Rasa. Komiska förväxlingar när The scooby gang förlorar minnet: You can count on that!

Är Anya och Giles förlovade?

Är Giles Spikes pappa?

Heter Spike egenteligen Randy?

Ni får svaren imorgon(Torsdag)...eh...det är idag kom jag ju överrens om!

Edit: Angel: The Series har börjat sändas på Söndagar på TV4 runt klockan 01.00 på natten. Dum tid, med trevligt att det äntligen kommit hit.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Missade iofs Angel. Fast jag ska fixa alla avsnitt för jag orkar inte sitta upp till 2 på söndagsnätter >_<

Det komiska i det hela är att reprisen visas på bättre tid. 00.25 på Torsdagar(Nu med andra ord). Inte heller en särskilt bra tid, men lite komiskt iaf.

Man får väl hoppas att Kanal 5 köper in serien. Det gör iaf TV4:s utvecklingschef(?), en annan komisk grej. I ett officiellt meddelande står det att läsa att han är ett Buffy/Angel fan och att han hoppas 5:an köper in serien så att den kan få bättre sändningstid.

Sen kan man ju undra om det är ett PR trick för att få fansen att trycka på 5:an. Eller om han verkligen gillar serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...