Jump to content

Spara spel


Rohzcak
 Share

Recommended Posts

Jag har bara spelat GTA1 tidigare och det var rätt länge sen nu.

En sak jag hängde upp mig rätt rejält på var att man inte kunde spara ett spel när som helst utan var tvungen att klara ett uppdrag (eller var det till och med en hel bana?) innan det gick att spara.

Det var j-vligt irriterande att dö precis i slutet av ett svårt uppdrag och vara tvungen att spela om det en tre, fyra gånger.

Hur funkade det i GTA2 och hur är det i PS/2-versionen av trean?

Läste också i en recension att de hade spelat spelet i 1600x1200 upplösning. Vad tror ni man behöver för hårdvara för att spela med högsta grafikinställningar utan att det sackar? Efter att ha sett de snygga bilderna från spelet vill man ju helst kunna spela med så höga inställningar som möjligt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... GTA1 är faktiskt riktigt jobbigt, man måste köra en hel bana för att det ska sparas vilket kan ta timmar.

I GTA2 springer man bara in i ett hus så sparas det, det kostar dock 50 000$ så man kan inte direkt spara hur mycket som helst...

I GTA3:PS2 sparar man genom att gå in i sitt garage. Jag vet inte om det kostar något, jag har inte kört GTA3:PS2 så mycket...

Hum, om man ska köra GTA3 i max så borde man nog ha ganska så nya prylar, skull tippa på: 1,5 Ghz, 256mb RAM, GeForce3 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det kräver ganska mycket mer än vad som skrivs men på den datorn borde det gå att köra i högre upplösning.

Jag har testat det på min dator: 1,4ghz , GeForce2 GTS 32mb, 256mb RAM, Win XP.

Jag kör 1024*768 i 32-bit, det hackar lite men efter en stund känner man äns inte av det... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...