Jump to content

Vice City - Fel


Vice RAR
 Share

Recommended Posts

Tjenna, jag installerade Vice City för 2 veckor sen (nej, jag laddade inte ner det). Allt flöt som det skulle och jag hade klarat det mesta i spelet men sen en dag så när jag startade det så blev det bara svart i 2 sekunder och sen så hamna jag på skrivbordet med upplösningen 800x600.

Jag kollade sen i Aktivitetshanteraren och såg att det var igång och tog lika mycket minne som vanligt med mera. För att sen göra allt normalt igen är jag tvungen att stänga Vice City ifrån Processer i Aktivitetshanteraren. Jag kan absolut INTE komma på något som kan ha orsakat detta. Skulle bli så jä*la tacksam om någon kunde hjälpa mig. Älskar verkligen Vice City och tänkte börja göra en fin film med :alien: (efter att ha sett Hulten´s film så blev jag lite nyfiken osv.)

//Mike

Vad jag glömde skriva till var att jag har uppdaterat mitt grafikkort och har allt senaste inom uppdateringar. ingen firewall som skulle göra något (vill bara skriva ifall det kan vara något sånt :huh:)

Min dator är:

AMD Athlon XP 1800+ 1.5 GHz + 256 MB Ram + NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 och det flöt perfekt som skrivet.

Redigerad av Vice RAR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Changing either your video card or soundcard may mean that you get Grand Theft Auto: Vice City into an ""invalid"" settings state for the particular hardware. If you change hardware, to prevent having to un-install and re-install Grand Theft Auto: Vice City, perform the following:

Video card:-

- delete from the "Grand Theft Auto Vice City/models" directory the files "TXD.DIR" and "TXD.IMG" (if they exist)

- delete from the "Grand Theft Auto Vice City/data" directory the file "CAPS.DAT"

- delete from the "Documents and Settings/Current logged-in User/My Documents/GTA Vice City User Files" directory the "GTA_VC.SET" file.

Sound Card:-

- delete from the "Documents and Settings/Current logged-in User/ My Documents/GTA Vice City User Files" directory the "GTA_VC.SET" file.

Testa med det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weeee, jag fixade problemet... säkert någon som vet om det nu men ändå. Detta är för er som har det här problemet och sett den här "Topicén" eller så :rolleyes:

Lösningen (för mig iallafall) är så löjligt lätt;

Gå till C:/Program(Program Files för vissa)/RockstarGames/Grand Theft Auto Vice City/

Här så ser du till att kopiera mappen "Movies" till något annat ställe (ifall detta skulle göra allt värre för dig.)

Sen tar du bort "Movies" ifrån Installationsmappen (C:/Program(Program Files för vissa)/RockstarGames/Grand Theft Auto Vice City/ )

Då ska du slippa intron + få spelet att fungera... (förhoppningsvis)

//Mike (hoppas det fungerar för er andra som kanske har det här problemet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...