Jump to content

problem med img tool


DYos
 Share

Recommended Posts

har tankat lite bilar å så å vill lägga in dom i Vice City, men när ja ska tex ta bort infernus.txd (som ligger i Vice City/models/gta3) så säger han "dir file error! it might be in use...exiting..."

spelet är inte igång.. kan inte förstå vad felet kan vara..

hjäälp =)

btw ja, jag e n00b på bilmodding =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har tankat lite bilar å så å vill lägga in dom i Vice City, men när ja ska tex ta bort infernus.txd (som ligger i Vice City/models/gta3) så säger han "dir file error! it might be in use...exiting..."

spelet är inte igång.. kan inte förstå vad felet kan vara..

hjäälp =)

btw ja, jag e n00b på bilmodding =)

Gör du exakt som det står i instrukttionerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mjae.. de e lite svårt.. efter som dom e på tyska

men ja menar.. han borde väl inte säga error när man vill ta bort en fil heller...

Kolla på en av instruktionerna till en bil här på GTAsajten, Det brukar gå att göra som det står där till vilken bil som helst, bara du inte skall ändra hjulen på bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har tankat lite bilar å så å vill lägga in dom i Vice City, men när ja ska tex ta bort infernus.txd (som ligger i Vice City/models/gta3) så säger han "dir file error! it might be in use...exiting..."

spelet är inte igång.. kan inte förstå vad felet kan vara..

hjäälp =)

btw ja, jag e n00b på bilmodding =)

får samma fel (och jag vet hur man gör)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

kan de va de hultan prata om i rapporten? att de flesta filerna e ju skrivskyddade.. å därför inte kan tas bort, å kommer göra modding mkt mer komplicerat än i 3:an? undrar bara hur fan dom fick in bilarna som e me på moddinrapporten... för dom e ju gjorda för gta3 från början

Redigerad av DYos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"dir file error! it might be in use...exiting..."

Även fast du inte har spelet igång, använder du filen någon annan stans kanske? :rolleyes:

mja... men ja kan fan inte förstå vad datorn ska med en txd/dff fil till... hel cepe... man vill ju ha dom bilarna.. därför man skaffade VC te dator, för att modda

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du tar å backupp-ar mappen models och data.

du laddar ner img tool (finns på gtasajten)

sen går du till c:/rockstar games och högerklickar på mappen grand theft auto vice city å avmarkerar skrivskyddad, och efter som ja hoppas att du har XP så tar den bort skrivskyddet från underliggande mappar också.

du går in i models och öppnar gta3.img

varje bil som finns i spelet består av 2 filer, en txd och en dff, du letar upp en bil du vill byta ut, tex. Comet. du tar bort comet.txd och comet.dff

nu går du till mappen där din nya, nerladdade bil ligger i och döper de två filerna (txd och dff) till Comet (efter som du tog bort orginal Comet) nu går du tillbaka till img tool och väljer commands-add och lägger in de 2 filerna som heter comet.txd och comet.dff och är din nya bil

sen e de bara å lira =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

då gör jag ju rätt, funkar lik förbannat inte... först testade jag med supran fick jag vanings skylt med unhandle... va fan det står, testade jag med en porsche 911, men då var gammla modellen kvar (bilen jag skulle ersätta) fast uten skin på... sjukt

du måste ersätta dom med samma namn i typ models.txd eller nå't sånt också. annars kan den inte ladda texturerna. typ.. :wub:

(jag vet, sämst förklaring)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...