Jump to content

fråga igen hultenius


samool
 Share

Recommended Posts

när vi var lite stökiga och spammade ganska mycke skrev du så här

Kvalité framför kvantitet, kör alltid med den regeln...

Som sagt så börjar det bli alldeles för mycket spam i "jag håller med"-form.

Btw, jag är riktigt trött på det där "post-count" systemet... snart blir det avstängt om ni inte kan sköta det...

Jag antar att denna diskussion är slut nu?

vad är post-count systemet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det är larvigt när ni klagar på att det är spam, när någon skriver att de håller med om någonting. <_< Visst är det kanske inte det mest meningsfulla inlägget man kan skriva, men på det sättet får man ju veta vad många tycker. Alla kanske inte orkar skriva flera rader text i varje post.

Enligt mig är spam är när någon skriver något som är helt orelevant för de andra, upprepar sig (skriver samma sak i flera posts), eller hela tiden skriver väldigt korta meddelanden, typ "ok", "jag håller med". Men inte när någon skriver att de tycker att de är en bra idé, etc., någon gång.

För övrigt tycker jag att post-count systemet ska vara kvar. Då ser man direkt vilka som har varit med ett tag och vilka som är nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle kunna lägga fram flera bevis på att post-count systemet påverkar spam.

Det skulle vara trevligt att ha det kvar men vissa personer verkar tro att ju fler posts desto mer makt.

Jag kommer dock inte ta bort hela post-count systemet, snarare bara gömma det lite. Man kommer fortfarande att se sina post när man kollar sin profil.

Jag tycker det är lite jobbigt att se inlägg som bara innehåller "det där ordet är felstavat", "jag håller med", "ok", "bra" osv. Skriv gärna något mer som "jag håller med därför att...". Jag vill att forumen ska vara så öppna som möjligt så jag kommer inte sätta några direkta regler men när jag ser att någon diskussion urartar och går ifrån ämnet totalt så måste jag sätta stop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du låter som lärarna i skolan "därför att..." men ok, vi ska försöka tänka på det eller iaf jag, och jag håller med dig om att du måste sätta ett stopp nån gång därför att annars går ju ingenting ihop, aja från och med nu ska jag va snäll, och jag talar bara för mig själv

hoppas du inte e sur hultenius

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...