Jump to content

hipphipp!


Kloak_råttan
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 3 months later...
  • 4 months later...
Nån mer än jag som tänker köpa HippHipp DVD:n som innehåller båda säsongerna???(Som fö inte kommer förns i November)...Hoppas det blir ytterliggare en säsong...Och att dom behåller karaktärerna jag nämnde i min lista!!!

Fick den i julklapp!

Måste erkänna att jag är lite av en extramaterial***. För mig är kommentarerna till ALLA avsnitt guld värda(Skulle önskat att det var ljud...men dessvärre är det bara textkommentarer).

Plus att det finns 3-timmars extramaterial på en tredje disc som jag inte hunnit titta igenom än.

Har iaf hunnit tittat igenom båda säsongerna igen och det är lika kul som förrut.

En sak som jag kommer på att säsong 1 har som 2:an inte har är ju Aftonbladets filmrecensent Urban Spånge. Han äger fett, kanske svårt att bygga vidare på men...

Kajan är lika klumpig som vanligt...gillar i en scen där han berättar för sin "klass"(Han jobbar som utbildare på räddningsverket)att det brinner 12 människor på jorden i minuten.

Kajan-Jag tycker vi tar en tyst minut och tänker på dom människorna.

10 sekunder senare.

Kajan-Nu går vi å tar en fika.

Tony och Zunken har stämmt träff med ett par vid ett skrotupplag för att sälja en bil.

Tony-Skulle ni ha bilen?

Paret-Ja..jo då.

Zunken plankar sig in på skrotupplaget och kommer tillbaka med en ratt.

Zunken-Här.

Paret-Men vi hade tänkt oss en hel bil.

Tony-Det här är bilen...resten är tillval.

Pärlor man minns från sveriges genom tidernas bästa humorserie.

P.S Varför tycker alla att Svenska för nybörjare är så roligt? Ska det var någon tempohöjande kortis så ska det vara melodikrysset!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong 3

Ytterligare en säsong HippHipp! är under planering. Inspelning kan tidigast bli under hösten-04 och isåfall sändning-05. Fast det beror mycket på vilken riktning vi drar HippHipp! åt. En sketchliknande form som vi gjorde senast är vi inte så sugna på. Antingen blir det mer åt dramahållet, där vi fördjupar oss i ett par av figurerna, eller så går vi åt studiohållet med nåt live-liknande. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säsong 3

Ytterligare en säsong HippHipp! är under planering. Inspelning kan tidigast bli under hösten-04 och isåfall sändning-05. Fast det beror mycket på vilken riktning vi drar HippHipp! åt. En sketchliknande form som vi gjorde senast är vi inte så sugna på. Antingen blir det mer åt dramahållet, där vi fördjupar oss i ett par av figurerna, eller så går vi åt studiohållet med nåt live-liknande. Vi får se.

Så där har det stått sen förra säsongen slutade typ.

Aja jag skulle föredra sketcher igen...men men.

Vet inte riktigt hur bra det skulle bli av att "Fördjupa sig i några av karaktärerna".

Men om det blir så, så måste Kajan resp Tony och Zunken vara med!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det blir en säsong 3 så kanske det här skulle kunna vara en idé.

Programmen går som vanligt, 1 halvtimme i veckan. Men ist för sketcher så skulle det kunna vara så att ett filmteam har kommit till stan(Inte för att allt utspelas på ett ställe men...). Filmteamet följer varje vecka en av karaktärerna och gör en liten dokumentation av dennes liv på jobbet, på fridtiden...

Ser redan framför mig hur Kajan svär eller liknande inför sin klass, för att sedan ruskigt fort vända sig mot kamerateamet och halvskrika(som bara Kajan kan)

-Ni klipper bort det va? Klipp bort det...

Hur Tony och Zunken mest skiter i kamerorna och langar prylar till höger och vänster.

Och sen intervjuar kamerateamet figurerna också...det kunde va skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...