Jump to content

Grafikkort


Grandioca
 Share

Vilket grafikkort har du?  

41 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

hmm... jag blev intresserad av 3dglasögon... kan man stoppa in dom i datorn, titta på en 3D bild så ser man "den gömda bilden" eller? :D

provat röd/gröna glasögon nån gång (sånna som ger 3d effekt mot speciella bilder) unnegär samma känsla som med 3d glasögon till dator (fast det är ej röd/grönt)

http://www.spelnyheter.nu/recension.asp?rec_id=11

Redigerad av GTA3_PLAYER
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ännu bättre än röd/gröna glasögon till och med! Grafiken blir mycket skarpare och snyggare samtidigt som den blir levande.

Med mina gamla drivrutiner till 3d-kortet blir resultatet så perfekt som det bara kan bli! Jag kommer ihåg att jag spelade upp en film (eller "demo") i 3dmark2001 där jag blev riktigt grundlurad av glasögonen. Det kändes som att en helikopter stack ut 10 cm från skärmen! Jag var till och med tvungen att ta fram händerna och "känna" på helikoptern för att försäkra mig om att det bara var en synvilla! Det var verkligen en upplevelse!

Jag kanske skulle ta fram de gamla drivrutinerna igen och testa dom på GTA3 :rolleyes:

Men det finns en nackdel och det är att det behövs en enorm kraft av datorn, upplösningen blir bara hälften (1600x1200 blir 800x600) när man kör med glasögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...