Jump to content

No signal när jag ska väcka skärmarna


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

EDIT: I all hast råkade jag skriva "skärmarna" detta gäller bara en av dom. My B

Hej.

För ett tag sedan införskaffa jag mig en till datorskärm, en fujitsu sl27t-1 led. Den har funkat rätt bra fram tills nyligen.

Det är också somså att mitt grafikkort dog för ett tag sedan, så jag införskaffa mig ett budget GTX 750ti, allt har funkat bra.... fram tills nu ungefär.

Jag har 2 skärmar kopplade till datorn, en som sitter ikopplad på vanlig DVI, och den här Fujitsun som sitter ikopplad med HDMI. Det finns VGA port på denna, men då flimmrar skärmen av nån konstig anledning har jag märkt? Så jag bestämde mig för att köra skiten på HDMI istället.

Innan har jag alltid lånat HDMI kabeln som jag har kopplat till mitt Wii U som även det sitter ikopplad i samma skärm, så byter bara kanalport när jag vill köra Smash eller liknande, you get the point.

Grejen nu är den att, när min dator släcker ner skärmarna efter 15 minuter så är allt frid och fröjd, men när jag ska försöka väcka skärmarna igen genom att röra runt musen och/eller trycka på tangentbordet så vaknar bara den som är kopplad med DVI. Fujitsu skärmen vaknar inte direkt utan jag måste starta om den (tidigare) en gång (numera flera gånger verkar det som?).

Det är inte jättedrygt egentligen, men det skulle vara skönt att skärmen vaknar som den ska göra. 

Det jag har gjort nu är att, jag har testat mellan dom olika HDMI kablarna, ingen skillnad nu, tidigare så funkade det bra när jag snodde Wii'ts HDMI kabel, men nu när jag införskaffa den nya kabeln så har allt börjat spökat.

Jag har gjort följande.

  • Testat med Wii U kabeln
  • Testat med den nya kabeln
  • Testat att låta datorn släcka skärmarna för att starta Wii u't (funkar då, den får kontakt)
  • Testat med bara datorn ikoppplad

Somsagt verkar det nu enbart som att min konsol kan väcka skärmen, medans om datorn släcker ner skärmarna så verkar det inte som den här skärmen fattar att den har kontakt? Det funkar även om båda skärmarna står i idle med datorn avstängd, för att sen slå på den, då uppfattar skärmen det hela.

Har även testat att installera om drivrutinerna men det funkar inte. 

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

Redigerad av ZcruweN
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...