Jump to content

FPS problem i spel


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Så igår formaterade jag om min dator, allt var frid och fröjd osv osv.

Spelade en del spel igår såsom, Heroes of the Storm (inga problem)

Archeage (FPS mellan 50-60 hela tiden)

Dota 2 (inga problem)

WoW (Inga problem)

Idag så har jag märkt av att nånting allvarligt har hänt, vet inte riktigt vad som kan triggat det, då jag inte direkt har gjort nånting speciellt idag, eller jo jag har spelat Evolve alphan och det var väl efter det jag märkte av att detta hände.

Alla spel jag spelar i har jag enorma FPS drops i numera, kommer inte upp i 60FPS i något av spelen jag gjorde tidigare.

HoTS ligger jag runt 30FPS hela tiden

Dota2 runt 45FPS

ArcheAge 30FPS

WoW runt 30 också.

Jag blir seriöst galen på det här, ingen uppdatering har skett av något slag på nånting.

Kör jag benchmark tests i MSI kombustion så får jag 60FPS utan problem i 720p, men direkt jag spelar nånting så maxxar jag 30FPS som max.

Någon som vet vad problemet kan vara? :(

Tack på förhud

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så igår formaterade jag om min dator, allt var frid och fröjd osv osv.

Spelade en del spel igår såsom, Heroes of the Storm (inga problem)

Archeage (FPS mellan 50-60 hela tiden)

Dota 2 (inga problem)

WoW (Inga problem)

Idag så har jag märkt av att nånting allvarligt har hänt, vet inte riktigt vad som kan triggat det, då jag inte direkt har gjort nånting speciellt idag, eller jo jag har spelat Evolve alphan och det var väl efter det jag märkte av att detta hände.

Alla spel jag spelar i har jag enorma FPS drops i numera, kommer inte upp i 60FPS i något av spelen jag gjorde tidigare.

HoTS ligger jag runt 30FPS hela tiden

Dota2 runt 45FPS

ArcheAge 30FPS

WoW runt 30 också.

Jag blir seriöst galen på det här, ingen uppdatering har skett av något slag på nånting.

Kör jag benchmark tests i MSI kombustion så får jag 60FPS utan problem i 720p, men direkt jag spelar nånting så maxxar jag 30FPS som max.

Någon som vet vad problemet kan vara? :(

Tack på förhud

Om du får exakt 30 fps låter det helt klart som om något begränsar din fps, det lär antingen vara spelen eller Nvidia/Amd drivrutinen som är inställd på max 30 fps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Av nån konstig anledning verkade det lösa sig av sig självt?

Uppdaterade drivisarna = löste inte problemet

Rebootade = löste inte

Installerade om drivisarna totalt = löste sig inte

Sen helt vips så bara funkade allting, dunno vad det var. Kollade aktivitetshanteraren och allting om vad som kunde ta prestanda, och det ser exakt likadant ut nu som det gjorde när jag hade problem.

Datorer är konstiga ibland

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...