Jump to content

Exlusiva saker till återkommande spelare!


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

1. Det som kom under förra generationen var uppdrag, bilar och annat. Mer som updates (gratis) med addons. Sakerna finns i både sp och mp. Det har inte kommit något story DLC till sp än.

2. Det som krävs är ett socialclub konto och ett tidigare spel som är länkat till det socialclub kontot. Tror det står i artikeln någonstans. Har för mig att din kopia av spelet registreras till ditt socialclub konto.

1. Kan jag som PS3 -GTA V ägare installera spelet nu igen och få allt det som jag missat under senaste året eller har det funnits tidsbaserade addons som bara gick ladda ner under exempelvis en vecka?

2. Bra svar! Ja mitt spel bör ju ha någon form av "kod" så att inga andra kan använda samma spelkopia för online.

Men då blir det ju å andra sidan problem med andrahandsmarknaden. Kan ja sälja mitt spel utan att förstöra online-uppkoppling för köparen?

Kanske det är löst så att köparen KAN koppla upp sig, men får inte dessa exklusiva prylar om köparen väljer att också köpa PS4.

De senare låter lite väl komplext...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Kan jag som PS3 -GTA V ägare installera spelet nu igen och få allt det som jag missat under senaste året eller har det funnits tidsbaserade addons som bara gick ladda ner under exempelvis en vecka?

2. Bra svar! Ja mitt spel bör ju ha någon form av "kod" så att inga andra kan använda samma spelkopia för online.

Men då blir det ju å andra sidan problem med andrahandsmarknaden. Kan ja sälja mitt spel utan att förstöra online-uppkoppling för köparen?

Kanske det är löst så att köparen KAN koppla upp sig, men får inte dessa exklusiva prylar om köparen väljer att också köpa PS4.

De senare låter lite väl komplext...

1. Ja, det kan du göra. Bara att installera och hämta hem alla updateringar. Det finns några saker som har varit limited, så som the independence update och Valentine's Day Massacre update. Har du inte laddat ner det eller köpt sakerna i updateringen så går det inte få dom "just nu". Rockstar kommer säkert ge oss en chans till vid senare tillfälle.

Vet dock inte hur det är med SP när det gäller limited updates. Kan vara så att det går att få sakerna till singelplayer när som helst.

2. Vet faktiskt inte hur det där fungerar. Men skulle inte tro att det är något större problem. Tror det bara är för den nya ägaren att stara online och skapa en ny karaktär och ett nytt gta online konto.

Det som jag vet inte kommer fungera är använda koder eller saker som var limited till dig. T.ex. jag köpte collectors edition och fick med massa fordon och liknande. Har man använt den koden så är den bunden bara till mitt acc och ingen annans.

Samma med limited updates. (Online)

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...