Jump to content

Mikrofon hjälp


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Förut använde jag en Siberia Mikrofon, en sånhär helt enkelt

Mic_cho_Siberia__51b0ccaca18cc_1257571_0.jpg

Den var "ok" antar jag, bara att den gjorde min röst oerhört gäll när jag pratade så jag införskaffade en billig bordsmic istället och den fångar upp rösten betydligt mycket bättre men.

Finns det möjlighet att jag på nått sätt kan använda riktigt hög kvalitet på den här mikrofonen, nu snackar jag högre än 48k hz utan att få massa vitt ljud i bakgrunden?

Grejen är kör jag på 48k och mic boost igång så har jag inget vitt ljud alls men kvaliteten är halvdan.

kör jag högre än 48k och mic boost igång så får jag kristall klar kvalitet men ett vitt ljud i bakgrunden, stänger jag av mic boost så ligger det vita ljudet fortfarande kvar smått men istället hörs jag knappt alls.

Så frågan är om det på nått sätt går att kringgå detta mjukvarumässigt? eller är det helt omöjligt?

Mikrofonen jag köpte är den här! Billig, men den funkar bättre än siberia micen.

Edit: glömde tillägga att det jag är ute efter är att reducera det live och inte under inspelningar.

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...