Jump to content

Sveriges nästa musikexport


jo77
 Share

Recommended Posts

Det här bandet förutspår jag att bli Sveriges nästa stora musikexport. De har redan blivit löjligt stora i Staterna med sin låt Pumpin Blood. Nu börjar de släppa nytt material och deras senaste singel Hungry Eyes är ett mästerverk enligt mig. Riktigt vassa!

Från deras FB:

“Like The Wind” is to be preceded by the anthemic “Pumpin Blood”, set for a Scandinavia release this week. Having previously been described by The Guardian as “the kind of percussion-heavy, gloom-tinged pop which brought Niki & The Dove to

the masses last year”, this track swerves the group in a new direction, with its overwhelmingly positive sentiment and rousing whistling hook. In fact, we expect the track to be universally adopted as the far superior “whistle song”. With its instant appeal and summery feel, expect to see this track propel NONONO to anthemic status.

Deras senaste singel är för jäkla vass! Hungry Eyes

nonono_1365509009_crop_550x367_1257220_0.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men jäklar de var ju riktigt vassa! Vilken röst!

De är sjuka i huvudet, vad jag vet har de gått jazz på KMH i Stockholm. Allt de gör är äkta, trummisen är galet tight, bassisten är chopsig som fan och sångaren kan verkligen sjunga så (det är bara att titta på liveklipp).

https://www.facebook.com/dirtyloopsofficial?fref=ts

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hade varit jäkligt ballt att se dem lira i sommar. Både NONONO och Dirty Loops. Försökte kolla om DL skulle spela på någon festival i sommar men fick inte fram något, vet du om de ska göra det? NONONO skulle spela på Bråvalla iallafall, de verkar få ihop bra artister dit i år!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...