Jump to content

Asrock Z77 Extreme 4 Debug d6 - Hjälp!


Djingis
 Share

Recommended Posts

Hej! Efter att ha inte använt datorn på sisådär 2 veckor, skulle jag häromdagen starta upp den. Vid start kommer meddelandet "no signal" upp på skärmen. Inte mer med det så startade jag om datorn några gånger till och meddelandet försvann och allt gick igång. Sedan fortsatte det här problemet och till slut upp öppnade jag burken och såg felmeddelandet d6 (No Console Output devices are found) på moderkotet. Efter några till omstart så blev allt som vanligt, men nu har problemet kommit tillbaka för att stanna verkar det som. Vad är felet?

Specifikationer:

Fractal Design Define R4

Asrock Z77 Extreme 4

Core I5 3570 k

Corsair 8 GB LP

Corsair 850 w

Gigabyte GTX 580

Hyper 212 EVO

Intel 330 120 GB SSD

WDC Green 2TB

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bero på en massa saker, men jag skulle testa följande saker i ordning, med en teststart mellan varje sak:

Checka kabeln från dator till monitor.

Kolla så att ingen strömkabel (särskilt till grafikkortet) eller liknande har lossnat eller sitter löst.

Rucka lite på grafikkortet.

Ta ut grafikkortet helt och hållet, och sätt sedan tillbaka det.

Testa att enbart köra på ett RAM-minne i lite olika slots.

Återställ BIOS genom att ta bort CMOS-batteriet i någon minut.

Testa ditt nätaggregat i en annan dator, eller ett annat nätaggregat i din dator.

Tryck på startknappen några gånger varje gång du har stängt av strömmen, och var försiktig när du rotar runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...